גבר: 3 סיבות שיהיה אכפת לך איך אתה מתלבש

אפשר לגלות לך סוד? מעט מאד אנשים (גברים וגם נשים) מתלבשים "בשביל" עצמם. לרוב, אנחנו מתלבשים "בשביל" אחרים, כדי להפגין תדמית מסוימת, ליצור רושם ספציפי, להרשים, או אפילו להתריס (ע"ע חולצות עם סיסמאות חברתיות / פוליטיות, או אפילו המראה האורבני).

גם אם אתה (ספציפית) אינך כזה, והלבוש שלך איננו "מכוון", הסביבה תופשת אותו ככזה, ושופטת אותו (ואותך) בהתאם לכך. ריכזנו עבורך 3 סיבות מדוע כן רצוי שיהיה לך אכפת לגבי בחירת הלבוש שלך.

למידע נוסף – בגדי גברים בנאוטיקה

יש לך רק הזדמנות אחת ליצור רושם ראשוני

לא סתם טוענים כי "הבגדים עושים את האדם". הרושם הראשוני שאנו יוצרים על הסביבה, מבסס את הדעה שתלווה אותנו לאורך זמן רב ותקבע את צורת ההתייחסות אלינו בהמשך. רושם ראשוני כזה הוא קשה (אם לא בלתי אפשרי) לתיקון. כשמדובר בעסקים, בפגישה ראשונה או בראיון עבודה למשרה נחשקת – הדבר חשוב פי כמה וכמה. לכן, כאשר אתה בוחר את הלבוש שלך בצורה מוקפדת ומכוונת, אתה הוא זה שקובע מה הסביבה תחשוב עליך, ולא משאיר את זה ליד המקרה.

כשאתה לבוש טוב – אתה מרגיש טוב

מתי אתה חש טוב יותר? לפני המקלחת או לאחריה? כשאתה רענן או כשאתה "מעוך", מיוזע וסחוט? התשובה לכך ברורה לגמרי:

כשאתה רענן, מריח טוב, לבוש בקפידה, נראה טוב (ויודע שאתה נראה טוב), התוצאה הישירה מכך היא שהראש שלך זקוף, כתפיך משוכות לאחור והביטחון העצמי שלך משתפר בצורה אוטומטית. הביטחון העצמי שלך מוקרן כלפי הסביבה, זה הוא אותו ביטחון עצמי שיסייע לך בצליחת הפגישה הראשונה, ראיון העבודה או, אפילו, פגישה שמטרתה בקשה להעלאה בשכרך.

"אני אחד משלכם"

עובדה פסיכולוגית ידועה היא, כי אנשים נוטים לחפש את קירבתם של אנשים שדומים להם, מאותו מעמד סוציו-אקונומי, בעלי אותן דעות פוליטיות, דעות חברתיות או אמונות. השימוש בסממנים חיצוניים (לבוש, תכשיטים, חולצות בעלות סלוגנים או אפילו סממנים דתיים ככיפה) מאפשר לנו לזהות בצורה מיידית ואינסטינקטיבית את ה"דומים" לנו, ללא הצורך להשקיע זמן יקר בשיחה מעמיקה. לכן, למשל, אם אתה בעל סטארט אפ חדש ובלתי ידוע, המחפש משקיעים בעלי ממון, זה הוא בדיוק הזמן להתחיל לבדוק כיצד מתלבשים מיליונרים, ולאמץ את קווי הלבוש המנחים שלהם.

לסיכום:

גם בגדי גברים (כבגדי נשים) משדרים תדמית מסוימת וברורה מאד. משחק של רולטת אופנה והשארת עניין הרושם הראשוני ליד המקרה, עלולים ליצור נזקים תדמיתיים עבורך, אשר יהיו קשים מאוד לתיקון בהמשך. עם כל כמה שזה נחשב ל"שטחי" ועצוב, הפסיכולוגיה התת-הכרתית שלנו עובדת שעות נוספות, כאשר מדובר ברושם חיצוני ותדמית. לכן, למידה והכרה של הניואנסים הדקים של האופנה תאפשר לך שימוש נכון בבגדים, כדי לשדר את הדברים ה"נכונים", אשר מתאימים להשגת יעדיך ומטרותיך.