מהו שטח מדף ומי אמור להתעסק עם זה?

חלל מדף הוא מקום בו מאוחסנים מוצרים למכירה. הוא ממוקם בדרך כלל בחנות קמעונאית.

שטח מדף של חנות קמעונאית הוא השטח המאחסן מוצרים למכירה על המדפים או על הרצפה, בעוד שבמחסן, הכוונה היא לאזורי האחסון שבהם מאוחסנים סחורות.

שטח מדף הוא כמות השטח על המדף שמוצר יכול לתפוס מבלי להפריע לפריטים שמעליו או מתחתיו.

שטח המדף הוא אחד הגורמים החשובים ביותר בקביעת עד כמה המוצרים נמכרים. לכן, קמעונאים צריכים לשקול זאת לפני שהם בוחרים אילו מוצרים למלא.

בענף הקמעונאות, שטח המדף הוא גורם חשוב שיש לקחת בחשבון מכיוון שהוא משפיע על כמה כסף מרוויחים קמעונאים.

קראו על שירות לקוח סמוי >>>

למי מיועד שטח מדף?

שטח מדף מיועד לכל חברה, עסק אדם או ארגון שמוכרים את המוצרים שלהם בחנויות הקמעוניות. אילו יכולים להיות מוצרים הגיינים, מוצרים קוסמטיים, מוצרי אוכל ומזון או משחקים לילדים. כל מוצר בכל חנות יקבל שטח מדף, השאלה איזה שטח מדף, האם שטח בגובה העיניים, זמין ונראה ללקוחות או במדף תחתון צידי.

איך להשיג שטח מדף?

כאשר אתם מוכרים מוצרים בחנויות, עליכם לדאוג כי המוצרים שלכם יקבלו מספיק שטח מדף כדי שהלקוחות שלכם ישימו לב אליו וירכשו אותו.

הבעיה מתחילה עם עסקים קטנים. אם תיכנסו לסופרמרקט תוכלו להבחין כי החברות והתאגידים הגדולים תופסים את מרבית שטח המדף ובצד יש חברות קטנות ומתחרות, אם תערכו סקר תבינו כי חלק מהאנשים בכלל לא מכירים אותם.

לכן, בבואכם לסגור עם חנות שהולכת למכור את המוצרים שלכם, בין אם זה סופר מרקט רשתי או חנות קטנה ביתית בדקו כי המוצרים שלכם מקבלים מספיק שטח מדף, בדקו כי הם ממוקמים בצורה מוסדרת ונראית לעין. זכרו מיקסום שטח מדף יגדיל את המכירות וההכנסות שלכם.