מה צריך בשביל צילום אוכל יצירתי?

בצילום אוכל ניתן להפגין יצירתיות במגוון היבטים. המוכר מכולם הוא הצִלחוּת הלא היא דרך יצירתית להציג את מרכיבי המנה על כלי ההגשה. למשל אם הפריט המצולם הוא משקה, ניתן לצלמו בזמן שמוזגים אותו מכ-35 סנטימטר גובה. זה יציין היטב את המשקה ועשוי לפתות את מי שנתקל באותה תמונה באיזשהו שלט חוצות לרוות את צמאונו/ה באמצעות המשקה המדובר במקום בסתם עוד כוס מים. אם מדובר לדוגמא בחטיף בריאות המכיל בננות, תמרים, תפוחים ושיבולת שועל, ניתן לצלם את החטיף יחד עם אותם חומרי גלם על מנת לספק בצילום מבט אל מקור המוצר המוגמר. 

אפקטים לא מיוחדים במיוחד בצילום אוכל יצירתי

לא כל מה שנראה בתמונת מזון בדיוק כפי שהוא נדמה. צילום אוכל יצירתי יכול בהחלט לכלול כמה אפקטים לא בדיוק מיוחדים, אלא דווקא די מטורללים בעיני המתבונן בהם לראשונה. 

למשל, כשלקוח קצה רואה תמונה של מנה הפולטת עשן מרוב שככל הנראה הרגע יצאה מהגריל או מהתנור, יכול להיות שמדובר בעשן אחר בכלל. לכל צלם קולינרי יש את הטריקים שלו ומאחורי השולחן עליו מונחת המנה המדוברת, יכולות להיות מודבקות כמה סיגריות דולקות במטרה לייצר עשן. הרי מנה פולטת עשן לפרק זמן מוגבל מאוד (אולי דקה במקרה הטוב מאוד) מהרגע שמסתיימת הכנתה והזמן הנחוץ לצילום התמונות ובהן התמונה שתיבחר לכתבת השער או לפוסט באינסטגרם ארוך יותר מדקת החסד הזאת.

אולי להפתעתכם, ישנם גם מקרים בהם לא המוצר שמפרסמים אותו הוא המופיע בתמונה. למשל, אם נרצה לצלם יוגורט עם תוספות, לעיתים קרובות נשתמש בדבק נוזלי וזאת כי הוא צפוף יותר. בגלל הצפיפות היתרה הזאת, לכל מה שמונח על הדבק לוקח יותר זמן לשקוע מאשר אם יונח על יוגורט, מה שמספק לצלם הקולינרי חלון זמן ארוך יותר לצלם את התמונות שהוזמנו ממנו.

באופן כללי, צריך לחשוב מה יכול לייצר את האפקט הרצוי שאכן קיים במציאות אבל שקשה לתפוס אותו בסשן צילומים מורכב וגם מה יכול לספק כמה דקות נוספות שהן כל כך יקרות ברגע הצילום.

יעילות בצילום אוכל יצירתי

כדי להפעיל את יצירתיותו באופן יעיל, צלם קולינרי צריך להבין עמוקות מה מושך את תשומת הלב של קהל היעד. כדי להגיע להבנה העמוקה הזאת, נדרשת עבודת מחקר מודיעיני של ממש. זה יכול לכלול שיחה ארוכה עם השף על מנת להבין מה לדעתו מפתה במנה שהוא מזמין צילומים שלה. ואפשר גם לשבת במסעדתו של הלקוח על מנת לשמוע מהמזמינים את אותה המנה למה הם מזמינים דווקא אותה ו/או איך הם מגיבים כשהיא מוגשת להם. לחילופין, אפשר לתחקר את המלצרים העובדים במסעדה על אותן תגובות הלקוחות. אז למשל, אם מדובר במוקפץ שהלקוחות בדרך כלל נדהמים מאיך שהוא מגיע במחבת מבעבע ופולט עשן, האפקט המיוצר על ידי הסיגריות הנ"ל יכול להיות מאוד שימושי.

לפרטים על סטודיו צילום אוכל>>>