relotex: טיפול מקיף בסוגיות מס לקראת רילוקשיין

בעשרים השנה האחרונות, אחד הביטויים המשמעותיים ביותר בשוק העבודה הישראלי, שלא נדבר על שוק העבודה העולמי, הוא רילוקשיין.  אנחנו מכירים לא מעט זוגות ומשפחות אשר מקבלים הצעה ממקום העבודה שלהם לעבור אל מדינה אחרת ולעבוד משם.

תופעת הרילוקשיין הפכה מאוד פופולארית בזכות העובדה שיותר ויותר חברות ישראליות פתחו מרכזים בינלאומיים במדינות שונות בעולם ובמקביל, חברות בינלאומיות שעובדות בישראל, שוכרות עובדים ישראלים גם בשביל מרכזים שאותן חברות מפעילות במדינות אחרות. לכן אותם עובדים נאלצים לעזוב את המדינה לתקופה מסוימת, במהלך תקופה זו הם עובדים מאותה מדינה עד שהם מחליטים לחזור אל ישראל או עד שמקום העבודה מחליט להחזיר אותם מסיבה כזו או אחרת.

סוגיות מס לפני רילוקיישן

אנשים שעושים רילוקיישן, צריכים להתמודד עם לא מעט דברים, הן בשלב המעבר אל הארץ החדשה והן בשלבים מתקדמים יותר כולל בשלב החזרה ארצה. אחד הדברים שהם צריכים להתמודד איתם, זה כל הנושא של מסים. מדובר על נושא לא פשוט כלל.

באופן טבעי, אזרח של מדינה משלם מס למדינה שלו. על כן כשהם עבדו בישראל, הם שילמו מסים למדינה, מקום העבודה היה מעביר חלק מההכנסה שלהם לרשויות המס, לא היתה בכך שום בעיה. אך ברגע שהם עוברים להתגורר במדינה אחרת, יכולות לצוץ לא מעט בעיות, כיצד משלמים מס, למי משלמים, איך החלוקה בין תשלום המס המקומי לתשלום המס למדינת ישראל. הם עדיין נחשבים אזרחים ישראלים, במקרים רבים הם גם עובדים בחברות ישראליות.

לכל זה יש עניין נוסף והוא כשהם חוזרים ארצה, מס הכנסה יכול לדרוש מהם מס על הרווחים שהם עשו בחו"ל. זו אגב אחת הסיבות שיש ספורטאים שלא ממהרים לחזור ארצה אחרי שנים מסוימות או לפני כמות שנים מסוימת, על מנת שלא יצטרכו לשלם מס על כל הכסף שהם הרוויחו בחו"ל. המצב דומה גם במקרים של רילוקשיין.

מה הפתרון? לעבוד עם חברה שמתמחה בכל מה שקשור לסוגיות מס, גורם מקצועי שיבצע את כל התהליך במקומכם. כך תוכלו לישון בשקט ולהיות בטוחים ששילמתם את מה שצריך.