עסקים חברתיים: מתאים לחלק, לא לכולם

הרעיון של עסקים חברתיים מייצג שינוי פרדיגמה בהבנה המסורתית של ארגונים, המשלב את השאיפה ליציבות פיננסית עם המשימה להתמודד עם אתגרים חברתיים וסביבתיים. כמומחה המעוגן עמוק בניואנסים של המודל החדשני הזה, הבנתי שלמרות שלעסקים חברתיים יש פוטנציאל אדיר להשפעה טרנספורמטיבית, זה לא פתרון אחד שמתאים לכולם. ההתאמה לעסוק בעסק חברתי משתנה באופן משמעותי בהתאם לגורמים שונים הקשורים למטרות, יכולות והקשר של הפרט או הארגון. כאן, אנו בודקים מי מרוויח מיציאה לעסקים חברתיים ומי עשוי למצוא את זה מאתגר.

 

הדוכן החברתי הוא הכתובת לכל מי שמחפש עסקים חברתיים >>>

למי זה מתאים:

 

יזמים מונעי משימה: אנשים בעלי תשוקה לפתרון בעיות חברתיות שמוכנים לשלב משימה זו עם שיטות עבודה עסקיות נכונות.

חושבים חדשניים: אלה שרואים מעבר לשולי הרווח ומשתוקקים לחדש למען טובת החברה.

משקיעים סבלניים: משקיעים שמבינים שהתשואות בעסקים חברתיים עשויות להיות איטיות יותר ולהשפיע על ערך לצד רווח פיננסי.

ארגונים ממוקדי קהילה: ישויות שמעדיפות את רווחת הקהילה לטווח ארוך על פני רווחים לטווח קצר.

רשתות שיתופיות: קבוצות המבקשות ליצור שותפויות ושיתופי פעולה כדי להגביר את ההשפעה שלהן.

מי עשוי למצוא את זה מאתגר:

 

עסקים ראשונים רווח: ארגונים המתמקדים בעיקר בתשואות פיננסיות עלולים להיאבק במשימה הכפולה של השפעה חברתית ורווחיות.

משקיעים לטווח קצר: מי שמחפש תשואות מהירות וגבוהות עלול למצוא את מודל הצמיחה האיטי יותר, ממוקד ההשפעה, של עסקים חברתיים לא מספק.

מסורתיים: אנשים או ארגונים עמידים בפני הגישות החדשניות, לרוב לא שגרתיות, הנדרשות בעסקים חברתיים.

שחקני סולו: אלה שלא רוצים או לא מסוגלים לעסוק בגישה השיתופית, מרובת האינטרסים, שעסקים חברתיים רבים מסתמכים עליה.

לסיכום, ההחלטה לעסוק בעסקים חברתיים צריכה להיות מבוססת על הבנה ברורה של המניעים, המטרות וההשפעה הרחבה יותר המבוקשת. עבור אלה המיושרים עם עקרונות הליבה של עסקים חברתיים – מונעי משימה, חדשניים, סבלניים ושיתופיים – התחום מציע נוף עשיר ומתגמל.

 

 היא מציגה הזדמנות להגדיר מחדש הצלחה במונחים עסקיים, כאשר רווח ומטרה מתקיימים יחד, ומטפחים עולם שוויוני ובר-קיימא יותר. עם זאת, עבור יחידים או ארגונים שסדרי העדיפויות או הגישות שלהם אינם מתיישבים עם העקרונות הללו, האתגרים והפשרות הכרוכים בניהול עסק חברתי עשויים להתגלות כמשמעותיים מדי. ככל שנוף העסקים הגלובלי ממשיך להתפתח, הרעיון של עסקים חברתיים מזמין אותנו לשקול מחדש את תפקיד הארגון בחברה, ודוחף אותנו לעבר עתיד שבו עסקים עוסקים באותה מידה ביצירת השפעה חיובית כמו ביצירת רווח.

 

לאתר: https://hevraty.org.il/