שיפוץ גירים

מערכת ההילוכים, או בשמה האחר הגיר, הינה אחת המערכות החשובות ברכב. היא זאת שמעבירה את הכוח מהמנוע לגלגלים וגורמת למכונית לנוע. הגירים הנפוצים הם הידניים, האוטומטיים, והחצי אוטומאטיים. קיימים סוגי גירים אחרים שהינם נפוצים פחות. בגיר ישנם מספר הילוכים להזזת המכונית קדימה, הילוך אחורי, מצב ניוטרל בו הגיר אינו משולב ומצב פארקינג שבו הגיר ננעל ומונע תזוזה ממכונית. תקלה בגיר יכולה להשבית את הרכב ולמנוע ממנו תנועה. במקרה כזה יש להתייעץ עם מומחה בתחום של שיפוץ גירים.

קיימות מספר תקלות הנעות מן הקל אל הכבד. הקלות הן חוסר או עודף בנוזל הילוכים במערכת, נוריות אזהרה שרופות וכדומה. התקלות הרציניות הן כאשר הגיר מחליק, כאשר לא ניתן להעביר כלל הילוכים, כאשר יש רעשים שונים הבוקעים ממנו, כאשר יש ריח של שריפה מתוך המערכת וכאשר המכונית מיטלטלת. בכל מקרה של חשד מומלץ להגיע למכון גירים מקצועי לצורך אבחון הבעיה ותיקונה. חשוב לומר, כי ככל שמגיעים מוקדם יותר, כן, ניתן לעלות על תקלות שתיקונן קל ואינו יקר. 

שיפוץ גירים הוא עניין למקצוענים. התיקון ייעשה לאחר אבחון מדויק שכולל אבחון בעזרת מחשב מיוחד שיודע לזהות את סיבת התקלה. במידה ויהיה חוסר או עודף בנוזלים או בנורית שרופה אזי התיקון ייעשה במהרה. במידה ולא, יהיה צורך לפרק את המערכת ולתקן את הנדרש. במקרה של תקלה רצינית עומדות בפני הלקוח מספר אפשרויות. הראשונה היא שיפוץ הגיר, השנייה היא החלפתו לחדש והשלישית החלפה לגיר משומש. לכל אחת מהחלופות יש יתרונות וחסרונות.

גיר חדש עולה כסף רב, ואילו משומש זול יותר אבל אי אפשר להבטיח שהוא לא יתקלקל תוך פרק זמן קצר. בנוסף, לא ניתנת אחריות לגביו. תיקון במכון מורשה שמבצע שיפוץ גירים על בסיס קבוע הינו בטוח לחלוטין והוא ייעשה בצורה מקצועית מאוד. המכון יחליף את כל החלקים הפגומים באחרים תקניים שמאושרים על ידי יצרן הרכב. במידה ויהיו חלקים אחרים עם בלאי מתקדם הם יוחלפו אף הם. לאחר התיקון מוודאים שהגיר עובד כהלכה ועושים נסיעת מבחן למכונית לפני מסירתה לבעלים.