הונאה היא בעיה רצינית בארגון. הרמאים לא חושבים רק על כסף. הם גם מנסים לברוח מהפשע שלהם. הם רוצים לוודא שאף אחד לא יכול לגלות על ההונאה שלהם ושהם לא ייתפסו.
המטרה העיקרית של סעיף זה היא ללמד את הקהל על דרכים שונות למנוע פעילויות הונאה להתרחש בארגון. אין לחשוב על שיטות אלו כתחליף לאיתור אנושי ומניעת הונאות, אלא כתוספת להן, כך שעבודת הגילוי והמניעה יכולה להתבצע על ידי בני אדם במקום על ידי מכונות.
הונאה היא פשע שבו מישהו מרמה אדם אחר לתת כסף או משהו בעל ערך. זה יכול להיות על ידי העמדת פנים של מישהו אחר, או על ידי הצעת משהו בעל ערך שלא באמת קיים.
מאז הקמת האינטרנט, היו הרבה הונאות והונאות. חברות צריכות להיות זהירות מאוד בהתנהלות מול לקוחות ולקוחות. הם לא צריכים לקחת סיכונים ולהיפטר מכל פעילויות הונאה בהקדם האפשרי.
איך עושים את זה?
הונאה היא נושא חמור מאוד בארגונים. זה יכול להיות פשוט כמו עט שלא במקום או מורכב כמו נתונים גנובים. אם לארגון יש נתונים לא מעודכנים, הוא לא רק יבזבז זמן וכסף על עבודה מיותרת אלא גם יחשוף את לקוחותיו להפסדים פוטנציאליים. לכן חשוב להיות מודעים לסוגי ההונאות וכיצד מונעים אותן בארגון. למרבה המזל, ישנן דרכים רבות לגלות הונאה ולמנוע ממנה להתרחש בכל מחיר.
הדרך הברורה ביותר לזהות הונאה היא על ידי חיפוש סימנים שמשהו אינו כשורה במערכות או בתהליכים של החברה. כשמשהו נראה מוזר או חשוד, עליך להתחיל מיד לחקור אותו ביסודיות כדי לגלות מה בדיוק קרה. בנוסף, אם יש דפוסים חריגים כלשהם בנתונים המשמשים לצורכי דיווח, כדאי גם לבדוק את הדפוסים הללו בקפידה מכיוון שהם עלולים להצביע על פעילות הונאה שמתרחשת בחברה שלך.
קראו על מניעת אובדן עסקי>>>