איך רושמים פטנט וכמה זה עולה

רישום פטנט מתבצע בדרך כלל דרך משרד הפטנטים הישראלי. תהליך רישום הפטנט מתחיל בדרך כלל מכניסה לאתר האינטרנט של משרד הפטנטים, ושם הורדת טפסים לרישום הפטנט וביצוע כמה משימות שיעזרו למשרד הפטנטים לבחון את הפטנט ולאשר אותו.

רישום פטנט

מה צריך לעשות כדי לרשום פטנט?

על מנת לרשום את הפטנט שלכם חשוב למלא טופס בקשה, לפרט בצורה מדויקת את האמצאה או את הפטנט שלכם בטופס הנדרש, יש למלא את כל הפרטים המלאים של מגיש הבקשה ולהוסיף כתובת עדכנית למשלוח דואר, תוך שאתם מעניקים שם קצר ותמציתי לפטנט שלכם.

בנוסף, יש לשלם אגרת רישום פטנט שניתן לשלם אותה און ליין, ולאחר מכן לשלוח את אישור התשלום למשרד הפטנטים.

לאחר זמן מה,  יבחן הפטנט על ידי משרד הפטנטים, ישאלו שאלות אודות הפטנט, ולאחר תהליך של שנה עד שלוש שנים תוכלו לקבל אישור לרישום הפטנט שלכם שתוקפו עד 20 שנים.

רישום פטנט דרך חברות המתמחות בתחום

רבים האנשים והחברות שרוצים לרשום פטנט אך מתקשים בנושא, או זקוקים לסיוע כדי לזרז את ההליכים.

לשם כך פונים אותם ממציאים לחברות המתמחות בתחום על מנת שאלה יוכל לזרז את התהליך.

חברות מסוג זה יכולות גם לסייע ברישום פטנט ובד בבד להעניק ייעוץ, לעזור לתכנן את הפטנט, לעצב אותו, הן מסייעות בתכנון אסטרטגיה לפטנט ובכל מה שדרוש וזאת משום שהצוותים של החברות הינם עורכי דין המתמחים בפטנטים, אנשי מקצוע, מעצבים ועוד.

אז כמה עולה לרשום פטנט?

עלות רישום פטנט מורכב משלב הערכה של הפטנט ובחינתו על ידי אנשי המקצוע, כאשר העלות למי שמגיש את הפטנט שלו למשרד הפטנטים תהיה מותאמת בעיקר למורכבות שלו. בשל כך יש להקציב תקציב לרישום הפטנט של עד 2,500 שקלים.

עם זאת במידה ותחליטו להיעזר ברישום הפטנט שלכם במשרדים המומחים לכך, או באמצעות עורך דין, תצטרכו להוסיף לעלויות גם שכר טרחה של כמה אלפי שקלים, ויש לכך גם את העלויות האלה בחשבון.