להפתיע גם את הלקוחות שלכם עם משלוחי מנות לפורים

בתי עסק רבים בוחרים לספק ללקוחות שלהם מתנות מעת לעת, ובפרט בחגים. זה נכון לגבי בתי עסק קטנים אשר רוצים לשמר את הקשר עם הלקוחות שלהם וזה בוודאי נכון במקרה של בתי עסק גדולים בשווקים תחרותיים, אשר רוצים לפנק את הלקוחות שלהם במתנות ייחודיות, על מנת שהם ימשיכו לעבוד איתם ולא יעברו אל המתחרים שלהם.ץ

דוגמא טובה לכך אפשר למצוא בפורים. בחג בו נהוג להביא משלוח מנות לחברים ובני משפחה וגם מתנות לעובדים, אזי שהרבה מאוד בתי עסק בוחרים גם לספק משלוח מנות ללקוחות ולא רק לעובדים שלהם. הכוונה היא ברורה, לגרום ללקוח להרגיש רצוי, להרגיש שחושבים ומתייחסים אליו ומעוניינים לשמור איתו על קשר טוב.

הרבה פעמים לקוחות מתייחסים לכך ברצינות. אם נניח מקום מסוים, אחר, נותן משלוח מנות ללקוחות שלו, בזמן שהעסק אליו הוא קשור לא נותן לו שום דבר, זה יכול להשפיע על הקשר ביניהם וזה יכול להוביל לידי כך שהוא יעזוב אותם ויעבור למתחרים שלהם.

איך נותנים ללקוחות משלוח מנות בצורה נכונה

צריך לציין, זה לא מספיק רק לתת ללקוח משלוח מנות, צריך שהוא יהיה מתאים, רלוונטי, מותאם למה שהלקוח מחפש, צריך וכמובן, מותאם לרמה של בית העסק ושל הלקוח עצמו.

למשל, אף לקוח לא ירצה לקבל משלוח מנות זול אם מדובר בעסק שהוא עובד איתו שנים ארוכות ומשקיע בו הרבה מאוד כסף. לכן, חשוב לבדוק מה המשלוח כולל והאם זה מתאים לסוג הקשר בין העסק ללקוח.

אפשר לייצר משלוחי מנות לעובדים או לקוחות בעזרת יינות, גבינות, ממרחים, שוקולדים ודברים אחרים שיתאימו לצרכים של הלקוח. חשוב גם לוודא שהמשלוח ארוז היטב, בצורה יפה ומתאימה לאופי האירוע והקשר.