למה חשוב למתג את העסק שלך?

למתג את העסק

אין עסק שאין לו מתחרים. לפעמים התחרות היא כל כך גדולה וגורמת לזה שאנשים רבים נמנעים מלהקים את העסק שלהם. כלומר, התחרות קיימת ולפעמים יכולה להתריע, להפחיד, ולגרום לנו, בעלי העסק, לחשוש לא מעט פעמים. אבל כמו בכל תחרות, יש את המובילים, יש את המפסידים ויש את כל אלו שבאמצע. ומדובר בסקאלה מאוד רחבה. ובכל התחרות הזו, הדבר הכי חשוב הוא לבדל את עצמכם. מה זה אומר? אז לפני הכול, חשוב שנבין מה זה בכלל בידול ובאיזו דרך נוכל לבדל את העסק שלנו, גם הוא עדיין בהקמה.

אז מה זה בכלל בידול?

נניח שהלכתם לשוק עם רשימת קניות, כשאחד מהמצרכים שאתם צריכים לקנות הוא תפוחים. ואתם, כמובן אוהבי תפוחים ידועים! אתם מסתובבים בין הדוכנים, "מרחרחים", בוחנים תפוחים מהדוכן הגדול והמגוון במרכז השוק, בודקים גם את התפוחים מהדוכן הבוטיקי והחמוד שבסוף השוק, וברקע שומעים את הרכלן ההוא שצועק לכל עבר "5 שקל לקילו תפוחים, 5 שקל לקילו תפוחים!". אז מבלי להבין יותר מידי בתפוחים (או במחיר שלהם לצורך העניין) ברור לכולנו שיש כאן תחרות, והתחרות היא כמובן על הכיס שלכם. כולם ירצו שתקנו מהם את התפוחים! גם אם לשלוש הדוכנים יש את אותם תפוחים בדיוק! אז נניח לרגע שהאיכות של התפוחים בכל אחד מהדוכנים האלה היא זהה. השאלה החשובה שנשאלת כאן היא – ממי תקנו את התפוחים? האם מהדוכן הגדול המושקע? האם מהרכלן שצועק? או בכלל מהדוכן הבוטיקי בפינה? התשובה לשאלה הזו תלויה בכל כך הרבה משתנים.

ראשית, מי מהדוכנים הכי משך אותנו אליו? מה ראינו כשהגענו לדוכן? מהי איכות התפוחים בכל אחד מהדוכנים? מה השירות שהיינו מקבלים מכל אחד מבעלי הדוכנים? כיצד היו אורזים לנו את התפוחים? ועוד ועוד.

אז בדוגמה הזו אמנם התמקדנו רק בשלושה דוכנים, אבל במציאות יש הרבה יותר מתחרים, והתחרות לפעמים נראית כאילו היא אין סופית. וזו בדיוק הסיבה לכך שלכל אחד מהדוכנים האלה יש צורך בבידול. הבידול יבוא לביטוי בנראות של כל אחד מהם לעומת המתחרים, בהדגשת היתרונות של כל דוכן, ביכולת המכירתית של כל אחד מהרוכלים ועוד.


מיתוג – תחילתו של בידול

לפני הכול, כל עסק זקוק לנראות ייחודית, שצריכה לבוא לידי ביטוי כבר בשלב עיצוב הלוגו שלו. עיצוב לוגו לעסק שלכם צריך לכלול את הערכים של העסק שלכם ולהדגיש את היתרונות של העסק שלכם. אם הייתם עסק שמוכר פירות וירקות למשל, הייתם יכולים לבחור להדגיש את טריות הסחורה, את האיכות הטובה שלה ואת זה שתנאי הגידול שלה מצוינים. כל אלו יבואו לידי ביטוי בלוגו עצמו – בבחירת שם המותג, צבעי המותג, האימג' (סמל או איור) והסלוגן.

לאחר מכן, כדאי גם שיהיה לכם כרטיס ביקור, תמונת פרופיל וקאבר לפייסבוק, דף לוגו מקצועי וחתימה ממותגת למייל, במילים אחרות – כדאי שתדאגו שתהיה לכם חבילת מיתוג לעסקים.
אגב, עיצוב לוגו וחבילת מיתוג לעסק לא חייבים להיות יקרים. עשו השוואת מחירים ובדקו את העבודות של המתחרים. ייתכן שתגלו שלוגו איכותי לא חייב להיות יקר בכלל 🙂