רעיון לסטארט אפ – איך להפוך רעיון למציאות?

הרעיון לסטארט-אפ הוא לא תמיד הרעיון הטוב ביותר לסטארט-אפ. סטארט-אפים רבים נכשלים כי הם לא טובים בהמצאת הרעיונות הנכונים או שפשוט אין להם את המוצר המתאים. או שירותים. סטארט-אפים נוצרים לרוב מהרעיונות הטובים ביותר, אבל הם לא תמיד מגיעים לשוק. אם יש לכם רעיון מבריק והמוצר המושלם, סיכויי ההצלחה שלכם יגדלו משמעותית אם יהיו מאחוריכם תוכנית עסקית לסטארט אפ, תכנון נכון, שיווק וצוות מנוסה. עם זאת, לא לכל סטארטאפ יש את הלוקסוס הזה ואפילו הרעיונות הגדולים יכולים להיכשל בעסקים. המוצר הנכון אינו טוב ללא לקוחות סטארטאפ כושל בדרך כלל נכשל כי אין ביקוש למה שהיה מנסה למכור. יש הרבה גורמים שונים שיכולים לתרום לכך, אבל הנפוץ ביותר הוא חוסר ביקוש למה שניסית למכור. רוב המוצרים נמצאים רק במקום אחד בכל זמן נתון ואף אחד לא בא לחפש אותם. אז אם אתה מנסה לבנות מוצר חדש, תזדקק ללקוחות פוטנציאליים לפני שתוכל לשווק אותו כראוי וליצור ביקוש. וסביר להניח שהם כבר יישכחו לגמרי עד שהם יהיו מוכנים להיות מיוצר.

איך לבחור את העובדים הנכונים?

סטארטאפ הוא חברה שנוסדה ומנוהלת על ידי אנשים. זוהי חברה ללא מטה קבוע, אך במקום זאת היא מבוססת על רעיונות ומשאבים וכן גם גיוס משקיעים לסטארט אפ כך שיהיה ניתן להפיץ את הרעיונות במהירות. על מנת לעזור לעובדיו, סטארטאפ יכול לגייס כישרונות מהקהילה המקומית ולהכשיר אותו להתמחויות שונות. עם זאת, תהליך זה לא תמיד אפשרי. יש חברות שקובעות שעדיף להעסיק את הצוות הטוב ביותר בעיר שלהן ואז להעביר אותם לשם סופית. אבל משמעות הדבר עשויה להיות איבוד שליטה על תרבות החברה או האסטרטגיה של החברה שלהם. זה כרוך גם בסיכונים: אם מועמד לא מסתדר עם עמיתיו או חושב שאין מה לעשות, הוא עלול לעזוב את החברה ולהתחיל חברה חדשה במקום אחר. לעיתים חברות בוחרות במומחים, בעלי ניסיון רב בתחומם וניתן להתייחס אליהם כאל עמיתים או אפילו חברים כאשר הם בעבודה. התאמה תרבותית חשובה גם כי היא משפיעה על הפרודוקטיביות. שאלתי את כל המועמדים שלי אם הם יכולים לייצר רעיונות או לתקשר בצורה פרודוקטיבית גם אם הם לא מרגישים שזה 'היום שלהם', ו-95% מהם אמרו שהם יכולים לעשות.