מהו דיור מוגן

העלייה בתוחלת החיים יצרה צורך במתחמי דיור למבוגרים עצמאיים. בתי דיור מוגן מיועדים לקשישים עצמאיים שאינם זקוקים לעזרה סיעודית, אך מעוניינים בהשגחה, חיי חברה, פעילויות ספורט ובידור ובעיקר, ברמת חיים גבוהה. בתי דיור מוגן בישראל ידועים כמתחמי דיור מפנקים שמציעים בריכה, חדר כושר, מסעדה, חוגים, הצגות, מופעים ומגורים ביחידות דיור מפוארות ומרווחות. 

תנאי המגורים במתחמי דיור מוגן

כל דייר או זוג מקבלים יחידת דיור שכוללת חדר אחד או שניים, מטבחון, חדר רחצה ולעיתים גם מרפסת. סכום התשלום מושפע מהגודל של יחידת הדיור והאבזור שלה. בחלק מבתי הדיור המוגן היחידות מרוהטות בעוד במתחמים אחרים אפשר להעביר אל היחידה רהיטים משלכם. מתחם המגורים מספק שירותי כביסה, מרפאה, חוגים, בידור, אוכל וספורט. יחידות מגורים של דיור מוגן כוללות מערכת תקשורת פנימית עם כפתור מצוקה

מה ההבדל בין דיור מוגן לבין בית אבות?

מתחמי דיור מוגן מיועדים לדיירים עצמאיים שמבקשים להמשיך לנהל אורח חיים עצמאי ולחיות ברמת חיים גבוהה. בעוד בתי אבות מספקים טיפול סיעודי, בבתי הדיור המוגן הסיוע מצומצם יותר. הדיירים נדרשים להיות מסוגלים לבצע בעצמם פעולות יומיומיות כמו לבוש, אכילה, רחצה וניידות. בחלק מהמתחמים קיימת אופציה של דיור תומך בה מטפל סיעודי מגיע אל יחידת הדיור ומסייע בהתאם לזכאות. 

כמה עולה לעבור לבית דיור מוגן?

התשלום בעבור המגורים ושירותי המתחם מתבצע על בסיס חודשי בתוספת של פיקדון אותו מפקיד הדייר במעמד הכניסה ליחידת הדיור. בחלק מההסכמים סכום הפיקדון נשחק עם השנים. התעריף החודשי והתנאים להחזרת הפיקדון אינם אחידים בין כל מרכזי הדיור. המחירים בתחום ידועים כגבוהים אך כך גם רמת החיים. הדיירים ברובם שבעי רצון בידיעה שהם מקבלים תמורה מלאה בעד כספם. 

מעוניינים לדעת עוד? היכנסו לאתר של נטלי שירותי רפואה