השלבים בשיקום בניין ישן

בניינים ישנים ניצבים בפני 2 בעיות עיקריות: ראשית מדובר במבנים ישנים עם בנייה בסטנדרטים ישנים שכבר לא תקפים כיום. למעשה במקרה של רעידת אדמה הבניין עשוי להתמוטט, חור ברצפה עשוי להיפער, קירות יסדקו וסכנות עשויות להיגרם חס וחלילה. כמו כן גם בצד האסתטי זה לא נעים להתגורר במבנה ישן, מתפורר, סדוק המציג כלפי חוץ רמת חיים נמוכה וחוסר אכפתיות של דיירים היכן הם גרים. במקרים כאלה פועלים לטובת שיקום הבניין, בין אם זה בעידוד או יוזמה של העירייה ובין אם ביוזמת הדיירים החיים בבניין. תוכלו לקרוא בהרחבה על שיקום מבנים באתר סנפלינג ישראל.

שלב 1 – בוחרים קבלן:

בשלב הראשון אתם רוצים למצוא קבלן אמין ומקצועי שילווה את הפרויקט החל משלב התכנון המשותף אתכם ועד לשלב התוצאה הסופית. על הקבלן להיות בעל ניסיון בתחום השיקום מבנים וכזה שיכול לבצע עבודה יסודית ואיכותית מבלי לעגל פינות. קבלן שידע לאבחן דברים שונים בבניין שחשוב לשדרג ולשפץ כדי לחזק את המבנה.

שלב 2 – עבודה:

בשלב הבא מתחילים את העבודה בהתאם לאפיון המוקדם עם הקבלן. ראשית חשוב יהיה לשדרג את התשתיות של המבנה ולחזק אותם. בין אם מדובר בעמודי התמיכה של המבנה, באזור החניה שמתחת לבניין, בתשתיות האינסטלציה והחשמל ועוד. לאחר שיפור התשתיות כדאי יהיה לעבוד מעט על האסתטיקה של הבניין כמו תיקון הקירות החיצוניים והסדקים בהם, צביעה, ליטוש ואולי אפילו הוספת חיפוי אבן או חיזוק אריחים של החלק החיצוני של הבניין.

שלב 3 – שלבי הסיום:

שלבי הסיום של העבודה כוללים גם את הפאן האסתטי וגם שיפוצים ותקלות קטנות שנגרמו כתוצאה מהשיפוץ ויש לטפל בהם כעת. זה הזמן לשדרג גם מעט את הגינה, לובי הכניסה ועוד. מלבד העובדה שאתם רוצים שהבניין שלכם יהיה חזק ועמיד בפני רעידות אדמה או התיישנות הרי שאתם רוצים גם להיכנס לבניין נקי, מסודר ויפה. כזה שיהיה לכם נעים יותר לגור בו.