ייפוי כוח מתמשך לבת הזוג

ייפוי כוח מתמשך

כשזוג מתגרש, אחת השאלות הרגישות ביותר שעלולות להיווצר היא לגבי הגידול בילדים. שאלה זו הופכת להיות רגישה יותר, אם אחד מבני הזוג עוזב את הארץ. אספנו פרטים חשובים בנושא.

ייפוי כוח מתמשך וחשיבותו

תהליך גירושין הוא תהליך לא פשוט, לא עבור בני הזוג ובוודאי שלא עבור הילדים שלהם. אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו במצב בו הוא מפרק את מערכת הנישואין שלו, וצריך להסביר לילדים מדוע זה כך, אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו מתמודד עם השאלה כיצד מגדלים ומטפלים בילדים, בוודאי שאף אחד לא רוצה למצוא את עצמו במצב כזה אם הוא מחליט לעזוב את הארץ. לשם כך אנחנו נציג מידע חשוב, ונמליץ על קריאת מדריך על ייפוי כוח מתמשך.

כידוע, כל ילד עד גיל 18 נמצא תחת אפוטרופסות של הוריו, כלומר הם אחראים עליו ועל החלטות שונות שעליהם לקבל עבורו. במצב של גירושין זה לא משתנה. אומנם ההורים התגרשו אך שניהם אחראים על הילדים ועל ההחלטות שהם מקבלים עבורם, בין אם זה לגבי חינוך, בריאות וכל דבר אחר.

מתי נזדקק לייפוי כוח מתמשך?

מצב של ייפוי כוח מתמשך הוא מצב משפטי מוכר, הוא מתנהל לא רק בתחומי גירושין אלא גם בתחומים בהם אדם לא יכול לתפקד ואז הוא מספק או שמערכת המשפט מספקת למשפחתו, ייפוי כוח להחליט לגביו.

במצב של גירושים, הרי שהגבר מחליט לספק לבת הזוג לשעבר ייפוי כוח במטרה שהיא תקבל את כל ההחלטות לגבי הילדים באופן חופשי. מצב זה מוכר בעיקר כאשר בן הזוג חי בחו"ל או כאשר הוא מחליט, מרצון, לוותר על האפשרות להשפיע על חינוך ילדיו ולהשאיר את כל האפשרויות בידי האם.

בדרך כלל מצב זה מלמד על כך שהאב איננו יכול או איננו מוכן להיות מעורב בחינוך הילדים, ובמקום שהאם תצטרך לשאול ולקבל את הסכמתו לגבי כל דבר, הרי שהאם תוכל להחליט בעצמה. זה מצב שחוסך הרבה מאוד מריבות, ויכוחים, הרבה מאוד טרדות. מצד שני, זה יכול לייצר תחושה של ניתוק בין האב לילדיו ויש לכך השפעות פסיכולוגיות רבות.