אמיר פרלמן נותן כמה טיפים על צ'י קונג

עם השנים אנחנו מגלים יותר ויותר שיטות ודרכים, כיצד לטפל בבעיות שונות שאנחנו חווים בגוף ובנפש. אנחנו יכולים כמובן להשתמש בשיטות קלאסיות, מערביות, שיטות שמוכרות לכל אחד מאיתנו מהעולם של הרפואה הקונבנציונאלית. אך אנחנו יכולים גם לבחור ולהשתמש בשיטות אחרות, כאלה שמשלבות בתוכן התייחסות גם לצד הפיזי וגם לצד הנפשי.

אחת השיטות היא צ'י קונג. שיטה בה נוכל למצוא לא מעט מטפלים ומומחים, אחד מהם הוא אמיר פרלמן, אשר מעניק טיפול נרחב בתחום, מעביר סדנאות ואף מוכר מוצרים שונים שקשורים לתחום זה. אמיר הוא אחראי על מדיקל צ'י קונג ישראל, בית ספר מיוחד אשר נועד להכשיר מדריכים בתחום זה ובתחום של טאי צ'י צ'ואן. בית הספר כולל סניפים בירושלים, תל אביב, טבעון ופרדס חנה, ולומדים בו עשרות סטודנטים אשר מבקשים להיות מדריכים ומטפלים. בוגרי בית הספר יכולים גם לעבור סדנאות מיוחדות להסמכה בתור מטפלים בצ'י קונג רפואי. כמו כן, מועברים במקום סדנאות שפתוחות לקהל הרחב.

מה זה בעצם קורס הדרכת צ'י קונג ולמה משתלם להיכנס לתחום זה? מדובר בשיטת התעמלות, פעילות גופנית מתקנת. כלומר, פעילות גופנית שאיננה מיועדת רק לצורך הפעילות עצמה, אלא גם לצורך תיקון זרימת האנרגיה של הגוף, כך שבעזרת שיטה זו אנחנו יכולים להחיות כל תא בגופנו. השיטה מתבססת על הרפואה הסינית, והיא מתייחסת לגוף ולנפש כמקשה אחת שמחייב אותנו להתייחס לשניהם ביחד. הרעיון הוא להקשיב לגוף, להקשיב לנפש, ולעבוד בסנכרון מושלם, על מנת לייצר את השילוב של המערכות הפנימיות וחיבור הנשימה והתנועה.

בשביל לקבל טיפול בצורה נכונה, יש לבחור את המדריך, המטפל הנכון. איש מקצוע שסיים את הלימודים בתחום, עבר סדנאות צ'י קונג ויש לו את ההכשרה הנדרשת. לא כל אחד יכול לבצע את התרגילים, לא כל אחד ידע להעביר את ההוראות הנדרשות. מעבר לכך, צריך לדעת כיצד לחבר את הנשימה לתנועה, כיצד להגיע אל כל מטופל ולהבין את המצב שלו, את הצרכים, וכיצד אפשר להעניק לו את הכלים בשביל ליהנות מהסנכרון אשר ישלב עבודה משותפת וזרימה של האנרגיה בגוף.