אוורור גג

בעולם בעל משאבי אנרגיה מתדלדלים כולנו רוצים לחסוך באנרגיה. כמובן שלצד העניין הסביבתי יש כאן עניין של עלויות, האנרגיה היא משאב יקר וכולנו רוצים לחסוך בו. אך במקביל לחיסכון באנרגיה כולנו רוצים ליהנות מאיכות חיים גבוהה. אחד ההיבטים של איכות חיים גבוהה היא השליטה בטמפרטורה בבית. אני מתכוון בעיקר לקירור הבית בעונת הקיץ החמה. לצורף קירור הבית אנו משתמשים במזגנים ביתיים. הם יעילים מאוד ומקררים את הבית ובכך מאפשרים לנו ליהנות מסביבה נעימה בעוד בחוץ הטמפרטורות גבוהות. אך מזגנים הם גם צרכנים גדולים של אנרגיה וזו נקודה בעייתית. על מנת לחסוך באנרגיה אנו מבודדים את הבית אך במקרים רבים זה לא מספיק. אחד האמצעים הנוספים שבהם אנו יכולים להשתמש או מפוחים לאוורור הגג.

כל מי שיש בביתו חלל גג, כמו בבתים עם גגות רעפים מכיר את נושא הטמפרטורה בעליית הגג. המקום מתפקד כחממה – הוא סופג את אנרגיית השמש ומקרין חום שאותו בקלות תוכלו להרגיש. חום זה נאגר בעליית הגג ומחמם את הבית כולו. ההשפעה של החום האגור היא כל כך משמעותית וגם כאשר השמש שקעה עדיין החום נשמר בתוך החלל ומחמם את הבית כולו. זו ממש הרגשה כאילו הקירות פולטים חום. ואתם שרוצים בית קריר פשוט מפעילים את המזגן. אך האמת היא שהמזגן צריך לעבוד בצורה מאומצת על מנת להילחם בחום הרב שנפלט מחלל הגג.

מפוחים לאוורור הגג מאפשרים להקל את מאמץ המזגן ואף לבטל את הצורך בו בחלק מהימים. זהו חיסכון אדיר באנרגיה שאותו תרגישו בכיס שלכם בעונת הקיץ. המפוחים עושים פעולה פשוטה ביותר ויונקים את האוויר החם מחלל הגג. הם מאפשרים לאוויר צונן להיכנס פנימה ומבטלים את אפקט החממה. בזכות אוורור הגג הטמפרטורה בעליית הגג יורדת פלאים ומאפשרת לבטל את אפקט הקרנת החום בבית.

מפוחים לאוורור הגג מגיעים במגוון גדלים וצורות והם פתרון מעולה לקירור הבית. צריכת החשמל שלהם נמוכה הרבה מצריכת החשמל של מזגן ובמקרים רבים הם אף מבטלים את הצורך בשימוש במזגן. אם אתם מחפשים פתרון טוב לקירור הבית ולשמירה על טמפרטורה כפי שאתם רוצים יש לבחור בפתרון משולב הכולל: מפוחים לאוורור הגג, מזגן לקירור הבית ואיטום טוב של הבית על מנת למנוע חדירת אוויר חם או בריחת אוויר קר מהחלל המקורר.  אם תרצו תוכלו אף להתקין מפוחים העובדים על אנרגיית השמש ופועלים, זהו יתרון כי כאשר ישנה שמש חזקה הם פועלים במלוא המרץ וזהו בדיוק הזמן שבו אתם צריכים שהם יפעלו.