תחזוקה וניקוי מערכת סולארית

תחזוקה וניקוי מערכת סולארית

מהי מערכת סולארית ולמה היא מיועדת?

מערכת סולארית היא מערכת המאפשרת ניצול מיטבי של הטבע או נכון יותר של השמש לטובת אנרגיה ירוקה וחיסכון בחשמל. מערכת סולארית מתפקדת כראוי כשהיא מותקנת כראוי, לכן למען התקנתה אתם זקוקים למומחים ולאנשי מקצוע. פאנלים סולאריים איכותיים צריכים להיות מותקנים כדי שלא ייגרמו תקלות טכניות מיותרות. כיוון שקרני השמש מאפשרות יצירת חשמל אתם יכולים ליהנות מחיסכון כספי עבור חשבונות החשמל ולתרום גם לסביבה ירוקה, בטוחה ונכונה.

 

החשיבות שבתחזוקת המערכת הסולארית

בישראל אפשר ליצור מערכות סולאריות רבות בזכות ימי השמש שפוקדים את ארצנו. עם זאת, יש אבק וחול ואוויר מזוהם בטבע, לכן חשוב לתחזק את המערכת ולנקות אותה כנדרש אחת לתקופה. תחזוקה וניקוי מערכת סולארית מאפשרים יעילות ומונעים תקלות מזיקות, וכך מובטחת השמירה על הסביבה ותפוקת חשמל אופטימלית.

 

מקצועיות בתחזוקת המערכת הסולארית

למען התחזוקה נדרש ציוד מיוחד, יש צורך לנקות את הפאנלים, למדוד את ייצור החשמל באמצעות ארגז כלים מקצועי, וכמובן – אנשי מקצוע שיודעים את העבודה. חשוב לשמור על תקינות המערכת הסולארית ולנצל את השמש המייצרת חשמל טבעי. התחזוקה קשורה למערכת עצמה וגם לסביבתה. יש לטפל היטב ברכיבי המערכת ולאפשר לאיש המקצוע לטפל בה בעצמו. במילים אחרות – אל תנסו בבית!

 

החשיבות שבתחזוקת המערכת הסולארית

אם יש עמודים על הגג שאינם עומדים בצורה בטיחותית ועמידה, אם יש עצים בסביבה והם חוסמים את השמש מלהגיע למערכת, אם הרעפים לא שלמים – בכל אחד מהתנאים הללו חשוב לטפל בעניינים החשובים. חשוב להתקין גם מערכת הגנה מפני ברקים כדי שלא ייגרם נזק בשל פגיעת הברק. כדאי "להקדים תרופה למכה" ולתחזק את המערכת באמצעות אנשי מקצוע בלבד.

 

עיקר התחזוקה של המערכת הסולארית – ניקוי פאנלים

ניקוי הפאנלים הוא עיקר התחזוקה הנדרשת לכל מערכת סולארית שמותקנת. זכרו את האבק ואת החול ואת זיהום האוויר שנוצר במהלך הזמן. אם הם יישארו במערכת הסולארית הם ישפיעו לרעה על תפקודה ותפוקת החשמל לא תהיה מקסימלית, לכן חשוב לנקות את הפאנלים כנדרש ובעקביות.