שסתום אל חזור למשאבה טבולה

בחברת "דודי מערכות", אנו מתמחים בכל הקשור למערכות ומשאבות מים. בכדי שהשימושים השונים שלנו במים יהיו יעילים וללא תקלות, אנו ממליצים להתקין במערכת המים שסתום אל חזור, אשר כשמו, מיועד להבטיח את זרימת המים לכיוון אחד בלבד. מדובר על שסתום שתכנון מוקדם שלו, בהתאם למערכת אותה משמשת המשאבה הטבולה, ימנע עוגמת נפש של הצפות שפכים, ביוב ומי גשמים, נזילות ואי נעימויות הכרוכות במערכות מים לא תקינות.

שסתום אל חזור למשאבה טבולה

שסתום אל חזור – למה זה טוב?

משאבה טבולה, נמצאת כולה בתוך המים, משמשת את המגזר הפרטי והציבורי ויודעת לענות על הצרכים הספציפיים של המשתמש. לכן, ישנם מספר סוגים של משאבות טבולות, שבכולן מומלץ להתקין שסתום אל חזור למשאבה טבולה אשר ימנע את חזרת המים המנוקזים בחזרה אל תוך המערכת. מדובר בשסתום חד – כיווני אותו יש לתכנן כבר בשלב התקנת המשאבה ולהתאימו לשימושה הייעודי. שסתום זה, בהיותו חד כיווני, מונע את חזרת המים אחורה ומזרים אותם בכיוון אחד בלבד, מה שמונע משעון המים "לספור" סיבובים מיותרים ועל ידי כך מביא לחיסכון משמעותי.

כיצד עוברת פסולת בתוך המשאבה?

נשאלת השאלה כיצד פסולת העוברת בתוך המשאבה, עוברת בצינורותיה ובשסתום? ובכן, המשאבה הטבולה, בשונה ממשאבות אחרות, נמצאת כולה בתוך המים ולכן מתוכננת מלכתחילה להתמודד עם נוזלים המכילים שפכים ופסולת ובמידת הצורך לגרוס מוצק ולהפכו לנוזל שיוכל לעבור בצינורותיה וזאת ע"י סכינים ייעודיים המורכבים בתוכה.

חשיבות התכנון המוקדם בהתקנת השסתום

ישנו שוני בין שימוש במשאבה טבולה בבית פרטי למול חניון ציבורי גדול למשל. זרימת המים הצפויה בכל מבנה היא שונה ומושפעת מפרמטרים רבים. לפיכך, יש להשקיע מחשבה ותכנון בסוג שסתום האל חזור אשר יותקן במשאבה הטבולה ולדאוג שיתאים למבנה הספציפי ולקוטר צינורות המים.

תכנון מקדים ונכון ישמור על תקינות השסתום לטווח הארוך וימנע תקלות אשר בסופו של דבר יפגעו גם בתפקוד המשאבה עצמה. ניתן לומר שיעילות המשאבה כולה תלויה בבחירת השסתום המתאים ולכן מומלץ והכרחי לתת את הדעת על כך ולחסוך תקלות מיותרות ואף צריכת אנרגיה.