רילוקיישן בחזרה מחו"ל לישראל – איזה זכויות מגיעות לתושבים חוזרים?

בעוד הרבה מאוד אנשים חולמים לגור בחוץ לארץ ולהגר מישראל, הרבה אנשים עושים את הדרך ההפוכה ועוברים לגור בחזרה בישראל. עשיית רילוקיישן בחזרה מחו"ל לישראל יכולה לאפשר לנו להתחבר בחזרה לשורשים שלנו ולגור קרוב יותר למשפחה שלנו. מי שחוזר לגור בארץ אחרי שהות ארוכה בחו"ל זכאי לזכויות של תושבים חוזרים – שזה דומה מאוד בעיקרון שלו לזכויות של עולים חדשים.

רילוקיישן בחזרה מחו"ל לישראל – איך אפשר להפוך את המעבר לקל יותר?

רילוקיישן בחזרה מחו"ל לישראל יכול להיות תהליך לא קל, במיוחד אם נולדו לנו ילדים בזמן שגרנו בחוץ לארץ והם לא רגילים לתרבות ולאורח החיים בארץ. בשביל שהמעבר שלנו בחזרה בארץ יהיה קל יותר, אנחנו יכולים להכין את הילדים שלנו לפני על ידי כך שנתחיל ללמד אותם עברית ותרבות ישראלית כבר לפני המעבר עצמו. ההסתגלות של ילדים למערכת החינוך בארץ יכולה להיות קשה ואם לילדים שלנו לא קל להסתגל גם אחרי שנה שלמה שאנחנו כבר בארץ, אנחנו יכולים להתייעץ עם גורמים חינוכיים או עם פסיכולוג שיסייע להם.

למה כדאי לחזור לגור בארץ?

כדאי לחזור לגור בארץ כי בסופו של דבר ישראל – היא הבית, במיוחד למי שנולד או גר כאן בעבר. רילוקיישן בחזרה מחו"ל לישראל זה מעשה ערכי מאוד וזה יכול לאפשר לנו להיות קרובים למשפחה הקרובה ולמשפחה המורחבת שלנו. מי שחוזר לגור בארץ יכול ליהנות מהרבה הטבות (כמו למשל הטבות מס) והרבה מאוד סיוע ועזרה מהמדינה (במציאת עבודה או מקום מגורים).

בסופו של דבר, ההחלטה איפה נגור ונחיה תלויה רק בנו. דווקא בתקופה בה אנחנו חיים אין מקום נכון ובטוח יותר מאשר ישראל למי שהייתה לו בעבר אזרחות ישראלית. אם אנחנו רוצים לחזור למקורות שלנו ולשפר את הערכיות ואת הערך בחיים שלנו כך שיהיה להם יותר משמעות, מעבר בחזרה לארץ זה הדבר הכי נכון לעשות. בישראל רמת החיים גבוה מכל הבחינות, כולל מבחינת מערכת הבריאות, מערכת החינוך ומערכות רשמיות רבות ואחרות שהמדינה מציעה לנו.