ציון מתא"ם, דברים שכדאי לדעת

בחינת המתא"ם מורכבת משני חלקים, חלק אחד בוחן את אינטואיציית הסטודנט במחקר וסטטיסטיקה, כמו רגרסיה ליניארית וכו'. החלק השני – שדורש יותר מאמץ וריכוז, בודק את יכולת המועמד לקרוא להבין ולנתח מאמרים מדעיים. לכל אחד מהחלקים ניתן ציון נפרד. ובנוסף מתקבל ציון משוקלל, שבו החלק הראשון משפיע בשלושים אחוזים והחלק השני של הבנת המאמרים משפיע בשבעים אחוז על הציון הכללי. טווח הציונים הינו בין 50 ל-150 והוא מציג את הישגי הנבחן ביחס לשאר הנבחנים ולא כאחוז מהמאה. אם קיבלתם ציון שנע בין 81 ל-119 אתם נמצאים בדיוק בטווח הממוצע אשר לו סטיית תקן של 20.

מה גובה הציון הדרוש?

בשורות הבאות הבאנו את טווח ציוני המתא"ם המינמאליים המתבקשים ע"י מוסדות אקדמיים מובילים בתחום. חשוב לציין כי המידע המובא להלן הינו רק לנתינת פרספקטיבה, במציאות תתבקשו לעמוד בקריטריונים נוספים בהתאם לדרישות המוסד, פנו אליהם לקבלת מידע מדויק.

  • האוניברסיטה העברית ירושלים – 125.
  • אוניברסיטת בר אילן – 110.
  • המכללה האקדמית תל אביב יפו – 110, ובממוצע של 90 בתואר הראשון, ניתן להסתפק בציון מתא"ם 90.
  • אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת בן גוריון בנגב והמרכז האקדמי רופין – 100.

קיבלתי ציון, מה אני עושה הלאה?

המרכז הארצי לבחינות והערכה, שהוא בעצם הגוף שמפעיל את מערך הבחינות (זכור לכם מהפסיכומטרי?) מעביר ישירות את הציון למוסד הלימוד הרצוי (לפי מה שרשמתם בטופס ההרשמה למבחן) עד שבעה ימי עסקים מקבלת הציון. תוכלו לברר את הציון עד 45 יום לפי מספר זהות או דרכון באתר המרכז הארצי להערכה ומיון, אתם רשאים לבקש את שליחת הציונים בדואר או במייל, תקבלו גם עלון המסביר את דרך חישוב הציונים. השיקול הבלעדי לגבי החלטות הנובעות מגובה הציון נתון בידי המוסד האקדמי והמרכז הארצי אינו יכול להתערב או להביע צד בעניין. אנו ממליצים בחום לשמור את קבלת התשלום ודוח הציונים, את דוח הציונים – שכן, הנפקה נוספת כרוכה בתשלום. הקבלה – לצורך מס' האסמכתא המופיע בו, שישמש אתכם לשם בירורים וכו', לא תוכלו לקבלו דרך הטלפון. עד שלושה חודשים מיום הבחינה באפשרותכם לבקש בדיקה חוזרת, באתר המרכז הארצי, הבדיקה כרוכה בתשלום, אשר מוחזר למבקש במידה ומתברר כי אכן הציון שגוי. 

אולי יעניין אותך גם מידע בנושא קורס הכנה למתא"ם