נסיגת חניכיים – המדריך המלא

נסיגת חניכיים היא תופעה שכיחה מאוד. מדובר במצב אשר בו הנסיגה של החניכיים חושפת את השורש ואת צוואר השן ונוצרים רווחים בין השיניים. אלו מובילים לתופעות של רגישות לקור או לחום כמו גם רגישות למאכלים מסוימים בעיקר מתוקים וממתקים.

למה זה קורה?

אז מקובל לומר כי אנשים המזניחים את הפה והם אינם מקפידים על צחצוח שיניים ועל ניקוי אבנית באופן עקבי וקבוע, הם אלו שיסבלו ראשונים מהתופעה.

לא נתכחש כי אכן יש בדבר הרבה מן האמת, אך כדאי לדעת כי לפעמים מדובר במקרה הפוך! לעיתים, מתוך עודף היגיינה ובעקבות צחצוח מתמיד ואגרסיבי, מתחילים החניכיים להראות סימני נסיגה.

זהירות עם המברשת

אנשים רבים, מבקשים לשמור היטב על השיניים שלהם ועל היגיינת הפנה על כן הם משקיעים את כל כוחם בצחצוח שיניים. הכוח המיותר שהם מפעילים, נמצא בעוכריהם. הם מוצאים את עצמם מזיקים לחניכיים ודוחקים אותם כלפי מטה.

יישור שיניים

אנשים שעושים יישור שיניים אמורים גם כן לדעת כי במקרים מסוימים, הכוח הרבה המופעל על השיניים באמצעות הציוד האורתודנטי, עשוי גם כן להוביל לנסיגת חניכיים ולדחוק את השורשית אל מחוץ למעטפת של עצם הלסת.

תורשה וגיל

האמת היא שברוב המקרים לא נוכל לאשים אף אחד חוץ מהתורשה. הגיל עושה את שלו והחניכיים מתחילות לסגת מעצמן בעקבות הגיל או התורשה.

אז מה עושים?

הבנו למה זה קורה. עכשיו מה עושים נגד התופעה? אז ראשית, חשוב לצחצח שיניים פעמיים ביום אך לא באופן אגרסיבי מידי. לא באלימות ולא בכוח. חשוב להשתמש בחוט דנטלי וכן חשוב להקפיד על ביקורים תכופים במרפאת השיניים על מנת לתחזק את הפה, להסיר את האבנית ולטפל בכל מה שחשוב לטפל עדיף אצל רופאת שיניים בתל אביב או כל עיר אחרת כך שיהיה הרופא הקבוע שלכם.

אמצעי מניעה

ישנם גם אמצעי מניעה אשר עשויים לתרום לבריאות השן. אם זו הימנעות מעישון, איזון מחלת הסוכרת כאשר היא ישנה. הקפדה על תזונה נכונה וגם רוגע ושלווה והימנעות ממתח נפשי.

טיפול

ישנם גם דרכי טיפול במקרים וכל מה שהצענו לא ממש עוזר. מדובר בניקוי פנימי של כיסי החניכיים והחדרה של חומרים תרופתיים, לכן יש צוורך להיעזר ברופאי שיניים מומחים כמו http://www.dr-anat.co.il/. במקרים מסוימים יהיה צורך בהליך כירורגי פשוט שיפתור את הבעיה מהשורש.