נוטריון לצרפתית – אתם חייבים את השירות הזה

נוטריון לצרפתית

הרבה אזרחים מוצאים עצמם בסיטואציה שבה הם זקוקים לעורך דין נוטריון בעל הסמכה פורמלית לנוטריון. הסיטואציה הזאת קיימת בגלל הדרישה להגשת מסמכים לבתי המשפט, עבור מסודרות בחו"ל לצורך לימודים, ויזה או עבודה.

 שירותי נוטריון – מתי תזדקקו לו?

לפני עשור לערך היתה עליה מאד גדולה מצרפת לישראל. זו למעשה הסיבה המהותית שיש בקשה מוגברת לביצועי הליכים בירוקרטיים ובקשות עבור עורכי דין נוטריוניים. עורך דין נוטריון הוא עורך דין שעבר בהצלחה את המבחן הנכסף של לשכת עורכי הדין ושל משרד המשפטים וככה הוא קיבל הסמכה פורמלית להתנהל מול מסמכים מסוימים הנדרשים בהליכים בירוקרטיים מסוימים. עורכי דין שלא עברו את מבחן ההסמכה הייעודי, לא יוכל להתנהל כעורך דין נוטריון לצרפתית ולתרגם, לנסח, לאמת ולאשר מסמכים הנדרשים בהתאם לחוק.

לא מעט תושבים שנרשמים ללימודים בחו"ל כמו לימודי תעודה או תואר בהן השפה הפורמלית היא צרפתית (שוויץ, בלגיה, צרפת עצמה או חלקים מקנדה) נדרשים בחובת הצגת מסמכים המתורגמים על ידי עורכי דין נוטריוניים שהוסמכו באופן פורמלי להתנהל כעורכי דין נוטריון לצרפתית ובכך יש להם את היכולת לתרגם, לאשר, לנסחו ולאמת מסמכים מסוימים הנדרשים מבתי המשפט.

כך תזהו עורך דין נוטריון

החוק קובע שעורך דין נוטריון יכול לגשת לבחינות ההסמכה הפורמליות עבור הפיכתו לנוטריון רק אם יש לו מעל עשר שנים של וותק בתחום עריכת הדין. המבחן הייעודי מטעם לשכת עורכי הדין ומשרד המשפטים הוא מבחן שעל מנת לגשת אליו, זהו תנאי בסיס ולמי שאין אותו, לא יוכל לקיים אותו. רק אז, אותו עורך דין יוכל להפוך לנוטריון ולנסח, לתרגם, לאמת ולאשר מסמכים ספציפיים הנדרשים בתהליך הבירוקרטיה להפיכה כקבילים להצגה בבתי המשפט.

ההסמכה הפורמלית הזאת עבור עורך דין שהופך להתנהל גם כנוטריון הינה מאד משמעותית גם עבור הרזומה המקצועי שלו, וגם עבור הרחבת מערך הלקוחות המאפשר עוד הכנסה וגיוון בעיסוק המשפטי.

חשוב לזכור, התשלום עבור שירות נוטריוני הוא תשלום המתבצע רק בהתאם לשירות המסוים הזה וגם כפוף לתעריך החוקי אשר נקבע על ידי לשכת עורכי הדין.

וכמו בכל מצב שבו אנחנו שוכרים שירות של איש מקצוע, גם כאן כדאי ומומלץ לגשת אל עורכי דין או משרדי עורכי דין שאתם מכירים, או שהמליצו לכם עליהם ויש להם את הנסיון, הוותק, ההתמחות והידע המתאימים לתחום הזה, וכמובן את ההסמכה הרשמית לכך.