משאבות ביוב

כדי לייצר תנועה מעלה ישנו צורך להשקיע אנרגיה, ובפרט כאשר מדובר בעולם האינסטלציה. במקרים מסוימים, משאבות ביוב נדרשות עבור סילוק ביוב וזאת הן עושות על ידי הפעלת אנרגיה. מקרים אלו לרוב כוללים שאיבה של מי ביוב מאזורי מגורים נמוכים בהם מערכת הביוב נמצאת מעל הדירה. הדבר איננו מסובך כמו שנשמע ולהלן כל הסיבות לכך.

מקרי שימוש במשאבות ביוב

דירות או חדרים אשר נמצאים מתחת לקו הביוב, עלולות לגרום לבעיות פיזיקאליות של חזרת הביוב מחדרי השירותים, המקלחות, הכיורים ודומה, כאשר תוכן ביוב זה לא מסוגל להתפנות למערכת הראשית. ככל שהדירה נמצאת במקום נמוך יותר מתחת לקו הביוב, ייתכן והתופעה תחמיר. משאבות ביוב נדרשות כל אימת שיש מרתף או מקלט בבניין המגורים או כאשר קומה שלמה נמצאת מתחת לקו הביוב וישנו צורך בהתקנה של ברז מים, מקלחת או שירותים באזורים אלו.

משאבות ביוב

משאבות טבולות- מהן?

באמצעות משאבות מתאימות ניתן כיום להפוך קומת מרתף שלמה ליחידת מגורים בפני עצמה, בה ניתן לגור או לחילופין להשכיר. אם עד היום אפשרות זו הייתה מורכבת ומסובכת יתר על המידה, הרי שעם המשאבה הנכונה ניתן גם להניב רווחים. שם נרדף למשאבות ביוב הוא משאבות טבולות, מה שאמור לבטא את אופן פעולתן של משאבות אלו. משאבות טבולות נמצאות בצינור הראשי שתפקידו לרכז את כל הביוב מהצינורות הקודמים לו כמו צנרת השירותים, המקלחת וכיורי המטבח, והן תמיד נמצאות בתוך המים ומכאן גם שמן.

סוגים נוספים של משאבות

כאשר חל שימוש במים, כלומר בזמן שהמצוף במשאבה עולה מעבר לסף מסוים, המשאבה מתחילה לפעול ולינוק את הנוזלים אל תוך צינור הביוב הראשי שממוקם במפלס יותר גבוה מהמשאבה. המצוף שואב את תוכן הביוב ופועל בצורה מנוגדת לכוח המשיכה. בצורה זו אפשר להתקין שירותים, כיורים, מקלחות באזורים שממוקמים מתחת לקו הביוב. סוג נוסף של משאבות ביוב נקרא משאבות טוחנות. תפקידן הוא לספק פיתרון לבעיות נשנות של סתימות. משאבות אלו טוחנות באמצעות סגינים את הפסולת אשר מועברת בהן ועוד לפני שהיא עוברת אל צינור הביוב הראשי.