מיגון נגד ירי

מיגון נגד ירי

מיגון נגד ירי הוא לצערנו מנת חלקנו יותר ויותר פעמים בשנים האחרונות. מצד אחד טרור, מצד שני עבריינים. בשנים אחרונות אפשר לצפות את אירועי הירי בצורה הבאה: אירועים ביטחוניים, פשיעה, אזורים עניים במגזר הערבי שמחזיקים בנשק בלתי חוקי.

מיגון נגד ירי ביטחוני

יותר ויותר תקריות בגבולות המדינה הם תקריות ירי. בעבר קרו מספר אסונות בגלל שלא היה מיגון נגד ירי. בעת הירי התושבים נקראים להיכנס לאזורים ממוגנים כגון ממ"ד, מגונית או מקלט. כדי לאפשר חיים פחות או יותר רגילים יצאו הוראות מטעם פיקוד העורף למגן את כל המבנים, בתים, דירות, מוסדות חינוך ומוסדות ציבוריים במיגון נגד ירי. מיעוט קורבנות מירי מוכיח שהשיטה נכונה ויעילה. בשטחי יהודה ושומרון מתקיימים לא אחת אירועים ביטחוניים שאילולי היה מיגון נגד ירי במרבית המבנים היו האירועים נגמרים באסונות כבדים. במרבית המכוניות, הנעות באזורים בהם מתקיים ירי באופן קבוע,  מותקן מיגון נגד ירי. לא אחת מחבלים פלסטינאים, שמתנגדים לעצם התיישבות יהודים באזור, יורים לעבר מכוניות הנעות על הכבישים. בעבר כבר היו לא מעט מקרים שהירי הביא לאסון כבד ולמותם של יושבי המכונית. מיגון נגד ירי הוא הדרך הבטוחה והיעילה ביותר למקרים אלו.

מיגון נגד ירי על רקע פלילי

פושעים רבים שמנהלים קרבות ירי בינם לבין עצמם מחזיקים כלי ירייה כדי להשתמש בהם כנגד אויביהם. רוב היריות מתקיימות ברחוב אבל יש גם יריות לעבר בתי הפושעים. על מנת למנוע פגיעה של חפים מפשע נוהגים הפושעים להתקין מיגון נגד ירי מה שמונע את חדירת הקליעים לתוך הבית ומונע פגיעה ביושביו. חברי כנופיות פשע מתקינים מיגון נגד ירי גם במכוניותיהם ובמכוניות בני המשפחה שלהם. וזאת כהגנה בעת ניסיון פגיעה בהם או בבני משפחתם.

טרגדיות במגזר הערבי

ירי במגזר הערבי הוא חלק מאירועי שמחה, למרות שלא ברור מהיכן הגיע המנהג. הערבים בעצמם מבקשים לאסוף את הנשק, ומתחננים למשטרה שתסייע להם להפסיק את התופעה – ללא מענה. פעמים רבות הירי פוגע, פוצע והורג משתתפים בשמחה.

לא משנה מה הסיבה, לצד ההתמודדות החוקית בנושא, צריך גם להתקין מיגון נגד ירי.