מיגון חלונות נגד פריצה

כשהעולים הראשונים  הגיעו לארץ בתחילת המאה הקודמת, לא נהגו לנעול דלתות וחלונות של הבתים גם שכל יושביהם לא נכחו בבית. הילדים לא נשאו מפתחות.  בדיחה שהסתובבה ברחוב הייתה שישראל אינה מדינה והיא תהיה כזו רק שיהיו בה גנבים. במושבים וקיבוצים לא היה נהוג לנעול דלתות ולסגור חלונות מתוך אימון האחד בשני. אבל בחלוף השנים הם החלו לסבול ממגפת פריצות, גניבת ציוד ותכולה והם נאלצו לעשות פעולות כדי למנוע תופעה זו. אחת הדרכים למנוע פריצות לבתי התושבים הייתה מיגון חלונות נגד פריצה. מרגע ביצוע המיגון הרגישו התושבים ביטחון.

מיגון חלונות נגד פריצה

פריצה – כי הגנב יחפש תמיד איך להיכנס

קיימת אמרה שהפורץ שומר עליך ולא אתה עליו. במקרים רבים היא נכונה. הרבה פעמים מעידים בעלי דירות שדירותיהם נפרצו שהפריצה התבצעה זמן קצר לאחר שבעליה עזבו אותה. בנוסף לאובדן פריטים רבים, כסף ותכשיטים ודברים שיש להם ערך אישי, הקושי בסידור החפצים שהוצאו מהארונות והמגירות אל הרצפה, גדול וקשה נפשית.

הביטוח קובע: מיגון חלונות נגד פריצה הוא חובה

חברות הביטוח מתנות את הוצאת פוליסת הביטוח לדירת מגורים בהתקנת סורגים, המשטרה גם ממליצה להתקין מיגון חלונות נגד פריצה שכוללים אפשרויות רבות וביניהן גם אופציית הסורגים. מיגון החלונות כנגד פריצה כולל גם מיגון הזכוכיות שהם במקרה של פריצה, ניפוץ לא מתפזרים אלא נשארים במקומם. מיגון הזכוכיות כולל רשת ביטחון שמחזיקה את הזכוכית אף שהיא מנופצת עד לפרוקה על ידי איש מקצוע.

מיגון חלונות נגד פריצה – ביטחוני ואזרחי

כדי למנוע גניבת מכוניות אפשר לעשות  מיגון חלונות נגד פריצה. החלונות הממוגנים ימנעו את גניבת הרכב ובעיקר לאחר ניפוץ הזכוכית היא לא תיתפזר ולא תהווה סכנה ליושבי הרכב עד שתוחלף. מיגון חלונות חשוב גם למכוניות שנוסעות בכבישי הארץ הנחשבים לכבישי סיכון ביטחוני. בכבישים אלו נקלעו רכבים רבים לניסיונות (והיו גם הצלחות) של מחבלים לפגוע ביושביהם. חלונות ממוגנים מונעים חדירת קליעת אבנים ובקבוקי תבערה, לתוך הרכב.

תושבי יהודה ושומרון צריכים להתמודד, בנוסף למצב הביטחוני, גם עם פריצות של פלסטינאים לתוך בתיהם וכדי למנוע זאת הם עשו מיגון חלונות נגד פריצה. הקושי בפריצת החלונות מביא במקרים רבים לייאוש של הפורצים ובריחה מהמקום.