מחלת שרטת החתול- האם לפחד עכשיו מכל חתול

אחת המחלות המסוכנות ביותר שניתן להדבק מהן מחתולים היא מחלה אשר נקראת שרטת החתול. מדובר במחלה אשר מועברת על ידי חתול הנגוע בה לאדם באמצעות שריטה של חתול או נשיכה. גם אם מדובר בנשיכה או שריטה לא רציניים אשר נגמרו במהלך משחק עם החתול, הרי שבמידה שהוא נגוע במחלה זו יש צורך לגשת, להיבדק ולקבל טיפול בהתאם לכך. אם אתם תוהים מהי שרטת החתול, כיצד תדעו אם נדבקתם בה והאם יש צורך להיבהל כדאי מאוד שתקראו את המאמר הבא. בנוסף חשוב גם לטפל בחתול החולה ובמידת הצורך לקחת אותו אל וטרינר חירום בתל אביב, או כל עיר אחרת הקרובה אליכם.

מהי מחלת שרטת החתול

מחלת שרטת החתול היא מחלה דלקתית אשר נגרמת כתוצאה מחתול אשר נגוע במחלה שנקרא ברטונלה נוזלה. מדובר בחיידק אשר מצוי בדם של החתול והוא יכול להעביר אותו גם לבני אדם באמצעות נשיכה או שריטה. אדם אשר נדבר במחלה זו לרוב יחלים ממנה תוך פרק מן קצר ויחסית, אולם ישנם מקרים שבהם יכולים להתפתח תסמינים שעלולים לסכן את חייו של האדם שנדבק במחלה זו. אדם אשר ננשך או נשרט על ידי חתול שנגוע במחלה זו, לרוב יפתח אדמומיות במקום. לאחר כמה ימים במקום הנגוע יהיה גם אבצס וגם בלוטות הלימפה באזור יתנפחו. אדם אשר נדבק במחלה חייב לגשת ולקבל טיפול אנטיביוטי, על מנת שלא ייווצרו סיבוכים למחלה והיא תעבור כמה שיותר מהר. למידע נוסף על מחלות חתולים היכנסו לאתר של וטרינר תורן לקריאה נוספת.

האם כדאי להיזהר מכל חתול

בעקרון, חתול אשר לא יודעים מיהו, האם הוא חוסן ועוד, לא מאוד כדאי להתגרות בו או לשחק איתו משחק שבגינו הוא יכול לשרוט או לנשוך. אולם, בדרך כלל החתולים אשר נגועים בחיידק שבגינו האדם יכול להבדבק בשרטת החתול, הם חתולים הנגועים בפשפשים. מכיוון שאותו החיידק עובר לחתולים הללו מצואת פשפשים. כדאי מאוד להתרחק מכל חתול אשר ידוע כי הוא נגוע בפשפשים ומכל חתול אשר לא יודעים מהיכן הוא מגיע והאם יש לו פשפשים. חתול אשר ידוע כי הוא נקי מפשפשים ומחוסן, איננו מהווה סיכון כלשהו להדבקות במחלה זו ולכן אין לחשוש ממנו או להתרחק ממנו.