מה זה ביטקוין?

רוצים לדעת מה זה ביטקוין ועל מה כולם מדברים? הגעתם אל המקום הנכון.

ביטקוין הוא למעשה מטבע דיגיטלי אשר פועל על טכנולוגיית הבלוקצ'יין. בלוקצ'יין הוא ספר חשבונות מבוזר, כמו מסד נתונים משותף המאחסן נתונים. הנתונים בתוך הבלוקצ'יין מאובטחים בשיטות הצפנה וכאשר מתרחשת עסקה בבלוקצ'יין, מידע מהבלוק הקודם מועתק לבלוק חדש עם הנתונים החדשים, מוצפן, והעסקה מאומתת על ידי רשת המשתמשים. כאשר עסקה מאומתת, בלוק חדש נפתח, ונוצר ביטקוין אשר ניתן כפרס לכורים שאימתו את הנתונים בתוך הבלוק ואז הם יכולים להשתמש בו, להחזיק אותו או למכור אותו .

ביטקוין משתמש באלגוריתם הגיבוב SHA-256 כדי להצפין את הנתונים המאוחסנים בבלוקים בבלוקצ'יין. במילים פשוטות, נתוני העסקאות המאוחסנים בבלוק מוצפנים למספר של 256 סיביות. מספר זה מכיל את כל נתוני העסקאות והמידע המקושרים לבלוקים לפני הבלוק הזה.

איך מתרחש אימות עסקת ביטקוין?

עסקאות ממתינות בתור לאימות על ידי כורים בתוך הרשת. כורים ברשת הבלוקצ'יין של ביטקוין מנסים כולם לאמת את אותה עסקה בו זמנית. תכנת הכרייה והחומרה פועלות כדי לפתור מספר של ארבעה בתים הכלול בכותרת הבלוק שהכורים מנסים לפתור. כותרת הבלוק עוברת התאמה, או נוצרת מחדש באופן אקראי על ידי כורה שוב ושוב עד שהיא עומדת במספר יעד שצוין על ידי הבלוקצ'יין ואז נוצר בלוק חדש לעוד עסקאות שיוצפנו ולאימות.

איך כורתים ביטקוין?

ניתן להשתמש במגוון חומרות ותוכנות כדי לכרות ביטקוין. כאשר הביטקוין יצא לראשונה לציבור ב 2009, ניתן היה לכרות אותו באופן תחרותי במחשב אישי אך ככל שהנושא הפך לפופולארי יותר, הצטרפו לרשת יותר כורים, מה שהוריד את הסיכוי להיות זה שיפתור את המספר ולבצע את האימות. בעיקרון, עדיין אפשר להשתמש במחשב האישי בתור כורה אם יש לו חומרה חדשה יותר, אבל הסיכוי לפתור בצורה הזו הוא קטן.

הסיבה לכך היא שאתם מתחרים ברשת של כורים שמייצרים בסביבות 220 קווינטיליון אופציות בשנייה ומכונות, אשר נבנו במיוחד עבור כריית ביטקוין ויכולות ליצור כ-255 טריליון אופציות בשנייה. לעומת זאת, מחשב אישי עם החומרה העדכנית ביותר מעביר בסביבות 100 מגה אופציות לשנייה (100 מיליון).

לכן, כדי להצליח בכריית ביטקוין אפשר להשתמש במחשב האישי כדי להשתמש בתוכנת כרייה התואמת לביטקוין ולהצטרף למאגר כרייה. מאגרי כרייה הן קבוצות של כורים המשלבות את כוח החישוב שלהן יחד כדי להתחרות בחוות הכרייה הגדולות. בצורה הזו אתם מגדילים את הסיכוי שלכם לכרות ביטקוין, אך גם התגמול יהיה נמוך משמעותית כי הוא משותף לכל קבוצת הכריה.

אם יש לכם אפשרות כלכלית, תוכלו לרכוש כורה ASIC בו תוכלו להשתמש אך מלבד העלות הגבוהה שלו, יש כמה עלויות משמעותיות שיש לקחת בחשבון כמו חשמל וקירור שיכולים להיות יקרים משמעותית בשימוש קבוע במכונות הללו.