מהם פרופילי אלומיניום ואילו סוגים קיימים?

בתעשיית הבנייה נוהגים להשתמש בחתיכות מוארכות מעט של אלומיניום הנקראות פרופילי אלומיניום. הצורות של הפרופילים הללו שונות זו מזו ולמעשה קיימים עשרות סוגים שונים של פרופילים מאלומיניום. המטרה שלשמה הם משמשים היא הענקת בסיס ומסגרת לכל מיני מוצרים שונים, כאשר בהתאם למוצר עצמו כן משתנה השימוש של הפרופיל. ניתן להשיג את הפרופילים במגוון גדלים, מחירים וכן ישנם סוגים שונים של ייעודים. הבקיאות בנושא תאפשר שימוש מיטבי והתאמה מושלמת בין הפרופיל לבין המטרה שלשמה הוא נרכש.

עבור מה משמשים פרופילי אלומיניום?

בשל הגדלים השונים והצורות השונות שבהן ניתן למצוא את המוצר הקרוי פרופיל אלומיניום, ניתן גם למצוא אותו במקומות שונים בבית אחד מבלי להבין שבסופו של דבר – זה אותו המוצר. פרופילי אלומיניום העשויים אותו חומר גלם ממש, עשויים לשמש למגוון מטרות, למשל:

  1. בזמן שיפוץ או בנייה של בית – לצורך הקמת פרגולה, בניית חלונות ויצירת מסגרות לחלונות.
  2. לצורך בנייה קלה – תומכים בהקמת קירות ומשמשים גם כפנלים.
  3. לצרכי פרזול.
  4. כמוצרים בפני עצמם – עבור תלייה במקומות שונים בבית.

שימושים אלה ועוד רבים אחרים, הופכים את הפרופילים הללו לשימושיים מאוד ובשל הגיוון בשימוש, נוצרים כל הזמן סוגים חדשים של המוצר, בגדלים, עוביים וצורות שונות בהתאם לצורך הספציפי.

אילו סוגי פרופילים קיימים?

ניתן להגיד כי כל הזמן מיוצרים בתעשייה פרופילי אלומיניום, מסיבה פשוטה: הצורך במוצר הזה קיים כל הזמן והוא עשוי להשתנות בין פרויקט בנייה אחד למשנהו. השימוש בחומר הזה פשוט וקל וכמו כן הוא עמיד וניתן לעיצוב, כך שניתן לחתוך ולעצב אותו בצורה עגולה או ישרה לפי הצורך. ככלל, הסוגים השונים נעים בין פרופילים ארוכים וישרים, דרך קצרים ומעוגלים ועד למשוננים ומחוררים. בהתאם לצורך שממלא פרופיל האלומיניום, כן הוא מעוצב – למשל כאשר הוא נועד להנחה על סף דלת, הוא יהיה רחב יחסית ובצורה מלבנית, לעומת השימוש בו בתור וו תלייה – אז הוא יהיה קצר, דק ומוארך. בחברות מתמחות לנושא, ניתן להשיג את המוצר בצורותיו המגוונות ולהתאים את הרכישה לצרכים המדויקים של הלקוח עצמו.