למה אני צריך ביטוח לעסק?

אחד הדברים שיותר קשה לנו לשלם הוא על ביטוח. לא משנה אם מדובר על ביטוח בריאות, ביטוח דירה או ביטוח עסק. כל ביטוח מכל סוג שלא יהיה הוא למעשה מוצר שאנחנו לא רואים פיסית בעיניים שלנו ואנחנו מרגישים סוג של זריקת כסף לחינם. אך בכל זאת כולם עושים ביטוח כזה או אחר, ביטוח לרכב, ביטוח לתכולת הבית וכן, גם ביטוח עסקים. הביטוח מאפשר לנו להיות רגועים יותר במקרה של תקלות לא צפויות שמגיעות אלינו משום מקום. בין אם זה פריצה לבית העסק, שריפה או הצפה חלילה ועוד מקרים אחרים נוספים.  

מהם הנזקים הנפוצים ביותר? 

תראו, קשה להתעלם מהעובדה שהתרחשה בעולם בשניים האחרונות, הקורונה הראתה לנו בדרך הקשה ביותר למה כל כך חשוב לעשות ביטוח לעסק. בעקבותיה הרבה מבעלי העסקים הבינו את חשיבותו של הביטוח לעסקים ולכן היום בעלי עסקים מבטחים את העסק שלהם גם לתרחישים צופיים קצת יותר מנגיף חסר שליטה שמסתובב בעולם בחופשיות גמורה. 

נזקים לנכס – כל עסק מתנהל במקום פיסי כלשהו. זה יכול להיות מבנה פרטי, משרד בבניין משרדים או חנות במבנה מסחרי. לא משנה היכן ממוקם העסק שלכם חשוב לבטח את הנכס על כל מקרה שעלול לקרות. 

בין אם העסק שלכם נמצא בנכס משלכם ובין אם אתם משכירים מקום על מנת לנהל את העסק שלכם משם חשוב לבטח את הנכס על כל תקלה שעלולה להתגלות כמו רטיבות בקירות או בתקרה, מערכת מיזוג אוויר שמתקלקלת או כל ליקוי אחר שדורש טיפול מידי. חשוב לוודא את תנאי הפוליסה ומה הביטוח כולל. 

נזקים לתכולה – בעסק שלכם יש תכולה רבה, זה יכול להיות המוצרים שאתם מוכרים ועד הריהוט שבו אתם משתמשים כדי להציג את הסחורה. על כל פנים, ביטוח תכולה לעסק הוא חשוב ביותר. 

נזקים לצד ג' – במקרה של נזקים לצד ג' ישנה התייחסות לגוף ולרכוש. בין אם מדובר בנזק שמתחיל בעסק שלכם ומתפשט לעסקים שכנים שנפגעים מהתרחיש כמו למשל נזילה שהחלה אצלכם וגרמה נזק לעסקים הנמצאים בקומה מתחת. או חלילה במקרה בו אדם נכנס לבית העסק שלכם והחליק, הוא עלול לתבוע אתכם וביטוח צד ג' חשוב למקרים כאלו. 

ישנם עוד מצבים רבים אחרים שמצריכים מבעלי עסקים מתחומים שונים ורבים לעשות ביטוח עסקים. רצוי לא להתמהמה עם חתימה על ביטוח לעסק כך שתהיו מכוסים על כל מקרה שלא יבוא.