טיפים לתיקון דלתות

תיקון דלתות

הדלתות השונות בבתים וגם בעסקים הן מסוג הפריטים שבשגרה אנחנו רואים כמובנים מאליהם – אבל כשיש תקלה כלשהי, ובמיוחד כשאנחנו לא יכולים להיכנס למקום מסוים, התסכול מזכיר לנו כמה כל דלת חשובה. ברוב המקרים תיקון דלתות מחייב בקיאות מקצועית וניסיון, וכדאי לקרוא גם את הטיפים הבאים:

לא להתעלם – כי בעיה לא תיעלם!

הטיפ החשוב ביותר לגבי תיקון דלתות הוא לא להתעלם מבעיות שנראות קלות – כי ללא פתרון, ורצוי מקצועי, הבעיה לא תיעלם אלא רק תחמיר. כך למשל דלת שנסגרת בקושי עלולה שלא להיסגר כלל, ובאופן דומה כשהמפתח לא מסתובב באופן חלק לגמרי בחור המנעול הוא עלול להיתקע תוך זמן קצר או להישבר.

ניקוי השקעים

בדלתות רב בריח ישנם בריחים שנכנסים אל שקעים ייעודיים על-מנת להבטיח נעילה. הצטברות לכלוך באחד השקעים או הימצאות חפץ כזה או אחר (ילדים למשל עלולים לדחוף דברים בתור משחק) מונעת כמובן את סגירת הדלת. בפרט עלול להתלכלך שקע ברצפה, אם ישנו כזה. מעבר יסודי על כל השקעים עשוי לאפשר סגירה תקינה של הדלת.

תיקון דלתות פנים

המצב הנפוץ ביותר בהקשר של תיקון דלת פנים בבית (חדר הרחצה, שירותים, חדרי שינה) הוא כשהידית נעה באופן תקין אבל הדלת עצמה לא נפתחת. במנעולים הפשוטים שמותקנים בדלתות אלה ישנה לשונית, מעין צ'ופצ'יק שמתבלט מהדלת כלפי חוץ. הלשונית מונעת ע"י חלק נוסף, שנקרא מוביל. המוביל נוטה לצבור חלודה ולכלוכים עם השנים, ולכן בנקודת זמן מסוימת הוא פשוט מתנתק מהלשונית ולכן הדלת לא נפתחת. בפרט נפוצה תופעה זו בדלתות של חדרי רחצה עקב הרטיבות שמייצרת חלודה.

אם אתם מצליחים לפרק את המנגנון מהדלת, תוכלו להחליף אותו בכוחות עצמכם. אם לא, מנעולן מיומן יעשה זאת עבורכם בתוך דקות בודדות.

מנעולן – רק עם תעודת יושר

ברוב המקרים תיקון דלתות הוא תוצאה של מנגנון לקוי. כשזה המצב, סביר להניח שתצטרכו שירות של מנעולן. הקריטריונים לבחירה הם ניסיון נרחב ותעודת יושר מהמשטרה. שימו לב – גם כשמדובר במצב חירום מבחינתכם ובאופן טבעי זמינות מידית היא עוד שיקול כבד משקל, אל תתפשרו על תעודת היושר.

הדלת לא מתאימה למסגרת? פנו למתקין דלתות

מנעולן הוא פתרון קסם למקרים שבהם הבעיה היא במנגנון, אבל יש גם מקרים שבהם תיקון דלתות מחייב מומחיות אחרת – בהתקנה. מתקין דלתות הוא איש המקצוע הנכון כשמקור התקלה הוא בעיה כלשהי במשקוף, כשרוצים לקצר דלת או כשהיא לא מתאימה למסגרת.