טיול לאתיופיה בטימקט – הצצה חד פעמית לתרבות ייחודית

אחת הדרכים הנפלאות לגלות יעדים ברחבי העולם, היא לצאת לטיול בזמן שבמדינות הללו חוגגים ימי ציון וחגים שונים, ולטבול במעט תרבות מקומית. טיול לאתיופיה בטימקט הוא דוגמא לטיול מהסוג הזה, שעבורנו גם יהיה לו ערך מוסף. מהו הטימקט? איך ולמה הוא קשור אלינו ולתרבות שלנו? כל זאת ועוד, בהמשך המאמר. 

טיול לאתיופיה בטימקט

טיול לאתיופיה בטימקט הוא הזדמנות נהדרת לגלות חוליה חסרה בהיסטוריה שלנו, בסגנון קצת שונה. זהו חג המצוין באתיופיה בכל שנה בחודש ינואר, במקביל לחגיגות חג ההתגלות המציינות את הטבלתו של ישו בירדן. במהלך חגיגות הטימקט, תהלוכות ססגוניות ומרהיבות יוצאות מכנסיות ברחבי אתיופיה, כשהן נושאות עמן העתקים של ארון הקודש המקראי. האמונה המקומית גורסת כי ארון הקודש המקורי הועבר לכנסייה באקסום, לאחר חורבן בית המקדש בירושלים. על כן, החגיגות באקסום הן לרוב הצבעוניות והגדולות ביותר. 

טיול לאתיופיה בתקופת הטימקט יאפשר הצצה חד פעמית ויוצאת דופן על עולם הנצרות האתיופית המיוחדת במינה, וישלב סיור בנקודות עניין היסטוריות באתיופיה, פארקים וטבע, סיורים אנתרופולוגיים ומפגש פנים אל פנים עם שבטים מקומיים, מוזיאונים, וכמובן גולת הטיול – צפייה והשתתפות בחגיגות הטימקט. את הקבוצה ילווה מדריך ישראלי בעל וותק וניסיון, שמכיר לא רק את נקודות העניין המרכזיות העיקריות, אלא גם את המקומות הפחות מתוירים, האותנטיים יותר. 

איך בוחרים עם מי לצאת לטיול?

ממש כמו שהייתם נוהגים לו היה מדובר בכל שירות אחר לו אתם זקוקים, גם כשמחפשים טיול לאתיופיה בטימקט מומלץ לבצע סקר שוק מקיף בקרב חברות התיירות. בשלב הראשון, היכנסו למנוע החיפוש והעלו בחכתכם כמה ביקורות והמלצות על חברות תיירות שונות. לאחר מכן, צרו קשר בעצמכם עם החברה עצמה לבירורים אודות הטיול; תאריכי יציאה, היכן מטיילים, מה כלול במחיר, מיהו המדריך, כמה משתתפים יהיו בקבוצה, ועוד פרטים אחרים שחשובים לכם.

רק לאחר שכל הנושאים שחשובים לכם מובנים ועונים על הצרכים שלכם, תוכלו סוף סוף לסגור לעצמכם כרטיס לחוויה אותנטית ויוצאת דופן, בחגיגות הטימקט באתיופיה. חג שמח!