הקצעת שורשים ומחלות חניכיים

דלקות חניכיים הן תופעה נפוצה ביותר. עד כדי כך שרבים אינם מודעים כלל לבעיות החניכיים שלהם, כמובן עד לרגע בו הבעיה מחמירה. ברוב המקרים ניתן לטפל בדלקת והיא חולפת מעצמה, אך מה קורה כאשר הדלקת הופכת למחלה של ממש? טיפול במצב כרוני זה נקרא הקצעת שורשים ומחלות חניכיים רבות מטופלות על ידו. מדובר בטיפול המזכיר מעט ניקוי על ידי שיננית, אלא שכאן הוא מעמיק ומסובך יותר, עד כדי הרדמה מקומית.

הכל על הקצעת שורשים ומחלות חניכיים 

חשוב לציין כי שמירה על היגיינת הפה, לצד ביקורים תכופים אצל השיננית, יסייעו להפחית את הסיכוי להתפתחות דלקת. ככל שמזניחים יותר, כך הדלקת עלולה להתפתח למחלה. כשמדברים על הקצעת שורשים ומחלות חניכיים בכלל, הדבר לרוב מעביר צמרמורת. הרי לא מדובר בחוויה נעימה. עם זאת, חשוב לזכור שבסופו של דבר, הכל תלוי בכם. 

אז מה כדאי לדעת על הטיפול?

  • כך תתכוננו לקראתו – קבעתם טיפול הקצעת שורשים? מצוין, כעת, עליכם לשמור אפילו יותר מהרגיל על הגיינת הפה. הקפידו לצחצח היטב את השיניים פעמיים ביום, השתמשו בחוט דנטלי ושטיפה. הסיבה לכך היא שהצלחת הטיפול תלויה בין היתר בהיגיינת הפה. 
  • הטיפול עצמו – הקצעת שורשים מתבצעת בהרדמה מקומית ומכיוון שמדובר בניקוי הכי עמוק שיש לשיניים, הטיפול מתחלק לכמה מפגשים כדי לא לגרום לגופכם לטראומה. לרוב מדובר בארבעה מפגשים, כאשר כל מפגש מתמקד ברבע אחר בחלל הפה. במקרים מסוימים ייתכן ששני מפגשים המוקדשים כל אחד לחצי אחד של הפה, יספיקו. 
  • תופעות לוואי – הטיפול אינו מלווה בסיכונים מסוימים, אך באופן טבעי ייתכן שחלל הפה שלכם יהיה רגיש הרבה יותר כמה ימים לאחר הטיפול. מדובר בתוצאה טבעית של הטיפול שאמנם כרגע מעט גורמת לחוסר נעימות, אך היא תחלוף במהרה. .

חיוך נקי יותר מאי פעם

הקצעת שורשים ומחלות חניכיים מאז ומעולם היוו סיבה לחששות וחרדות בקרב רבים. הרי ביננו, יש משהו מלחיץ מעט בלשבת עם פה פתוח, ללא יכולת להגיב. אך כעת כשאתם יודעים יותר על הטיפול ועד כמה הוא חשוב, אין ספק שתוכלו לגשת אליו הרבה יותר בביטחון.