הפיכת חדר לממד – אפשרות שכדאי להכיר

הפיכת חדר לממד

משפחות רבות עומדות במצבים לא פשוטים, בהם קיימת התקפה יומיומית על הבית שלהן. ישנם איזורים נרחבים בארץ הנמצאים תחת טווח אש של האויב, ועקב כך משפחות רבות נמצאות תחת איום מתמיד של הפגזות. ישנן תקופות בשנה שההפגזות אינן פוסקות ולכן תושבים רבים עוזבים את בתיהם עד יעבור זעם. המצב המתואר הוא לא פשוט בכלל, ומשפחות רבות עומדות בגבורה רבה ובעוז מול מתקפת האויב, ממשיכות ליישב את האיזורים הנתונים בסכנה, על אף המצב המורכב. כשמשפחות רבות כל כך עומדות בגבורה על חבל ארץ מותקף, חשוב לדאוג גם להגנה מספקת על בני הבית. לכן, משפחות רבות מחליטות שהן רוצות להקים ממד בבית שלהן או בצמוד אליו על ידי הרחבה. כדאי לדעת שישנה אופציה נוספת והיא הפיכת חדר לממד. זוהי פרוצדורה שפעמים רבות יותר מתאימה מבניית ממד מאפס, ולכן הרבה משפחות בוחרות באופציה הזאת.

אין כמו להרגיש בטוח

בדירות רבות אין אופציה להרחבה ולבנייה של ממד בנוסף לדירה הקיימת, אך מה תעשה משפחה שחיה בגבול האש ורוצה להנות מיתרונותיו של הממד? תהפוך חדר קיים לממד. כמובן שכמו בכל תחום המיגון, הפיכת חדר לממד דורשת אישורים מתאימים על מנת שהממד יהיה בטוח ככל הניתן. ובכל זאת, למרות שלעיתים מדובר בפרוצדורה, כמובן שזה שווה את זה. גם אם מדובר במשפחה שגרה בבית לא ממוגן ורוצה להרגיש בטוחה בבית שלה, בין אם מדובר בבית להשכרה- בכל מקרה ממד זהו דבר נצרך וחיוני במיוחד במקומות המועדים לפורענות. למשל, משפחה שמעוניינת לגור בדרום ככל הנראה תעדיף בית עם ממד על פני בית שאין בו חדר ממוגן לברוח אליו בעת הצורך. כך שגם אם אתם בעלי בית באיזורים אלו- כדאי לכם לשקול את הנקודה הזאת.

המיגון מתקדם עם השנים

אם בעבר תושבי מדינת ישראל הסתפקו במקלטים, אליהם ירדו בעת אזעקה, הרי שהיום כבר שנים שמקלט אינו מספיק. ההוראה כיום היא שכל בית חדש נבנה עם ממד בתוכו. כך שאפשר לומר שממד זה כבר לא מותרות אלא ממש בסיס לכל דירה כיום במדינת ישראל.