סקירה על אביזרי בטיחות בנהיגה

כשאנחנו מדברים על אביזרי בטיחות בנהיגה, אנחנו מכוונים למעשה לשני מוקדים עיקריים. אביזרי בטיחות שנמצאים בתוך הרכב ושייכים לנהג. מוקד אחר מתייחס לאביזרי בטיחות שנמצאים בשטח ואינם קשורים או שייכים לנהג, אלא לכלל הציבור.

ההבדל בין השניים הוא די מהותי, במובן הזה שאביזרי בטיחות שנמצאים בתוך הרכב, אמורים להבטיח את בטיחותו של הנהג ושל הנוסעים ברכב, ובמקרים מסוימים גם את בטיחותם של נהגים והולכי רגל. כל האביזרים נמצאים תחת שליטה של הנהג ושל הרכב. לעומת זאת אותם אמצעים שקיימים בחוץ, הם סטטיים, ומיועדים להבטיח את בטיחותם של כל הנהגים והולכי הרגל. אך צריך לזכור, לשם כך, הנהגים חייבים לנהוג בבטחה, כי גם אמצעי הבטיחות הטובים ביותר, לא בהכרח יעמדו מול נהגים שנוהגים בחוסר זהירות קיצונית.

אילו אמצעי בטיחות אנחנו יכולים למצוא בשטח? מדובר על דברים יחסים בסיסיים. למשל, באמפרים שנמצאים על הכביש, מחסומים ומעקים שנמצאים בשולי הדרך, מראות פנורמיות, שילוט שאמור לכוון את הנהג כיצד לפעול, שלטים שמורים על מהירות הרכב, עומסים ופקקים, פסי החלקה שנועדו להפריד בין השוליים לכביש ולהעיר את הנהג אם הוא חוצה אותם. מדובר על דברים יחסית בסיסיים אך הם בהחלט יכולים לעזור לו.

כשאנחנו מדברים על אביזרי בטיחות בנהיגה בתוך הרכב, כאן זה כבר הרבה יותר משוכלל, מאחר ומדובר על אמצעים שחלקם הגדול מחובר אל מערכת החשמל של הרכב, שואבת ממנו נתונים ועובדת בצורה הרבה יותר פרקטית.

אנחנו מדברים על אמצעים כמו חיישני רוורס שאמורים לזהות את המרחק שהרכב נמצא ביחס לכלי רכב אחרים, מערכות התרעה שאמורות לספק לו נתונים שונים על הנעשה בכביש, נתונים שהוא לא בהכרח מודע עליהם, כמובן שיש צ'יפים וגלאים שונים שאמורים להתריע אם יש בעיה בגלגלים, בעיה במנוע, וכן יש כריות אוויר, חגורות בטיחות ועוד.

עם השנים, אנחנו יכולים לראות יותר ויותר אביזרי בטיחות שנכנסים לפעולה ומיועדים לשרת הן את הנהג ואת הנוסעים איתו ברכב ולספק להם תחושה של נהיגה בטוחה במאה אחוז, בכל תנאי ובכל מצב.

למידע נוסף בתחום בטיחות הכנסו לאתר של שרפים מערכות מיגון