מתי משתמשים במוצר צמנטבורד?

בתעשיית הבניין עושים לעיתים שימוש בחומרים חדשניים שרבים מכם כנראה עדיין לא מכירים, מה שעלול לעורר חשש – אך ההיכרות עמם תסיר אותו וייתכן שתוביל לפריחה גדולה בענף הזה, המתחדש ללא הרף. אחד מן החומרים החדשניים והנפוצים הינו צמנטבורד, לוח עמיד המשמש לבנייה במגוון אפשרויות. לוח צמנט בורד מגיע מוכן לשימוש ישירות מהמפעל, כאשר ניתן לייצר אותו מראש בגודל המתאים עבור פרויקט הבנייה הספציפי.

האם צמנבורד הוא בעצם לוח גבס?

הבלבול בין לוחות גבס לבין לוחות צמנט בורד הוא רב, זאת כיוון שגם גבס משמש רבות לבנייה וגם קירות הגבס מגיעים "מוכנים לשימוש". למרות ששני המוצרים הללו דומים למדי, ההבדלים בין הלוח החדשני צמנטבורד לבין קיר העשוי מגבס, הם רבים:

  1. בניגוד לגבס, הלוחות הללו נחשבים לעמידים מאוד, במיוחד בפני פגעי מזג אוויר ונזקים העלולים להיגרם בשל חשיפה למים. לוחות של גבס אינם עמידים באותו האופן ולא ניתן להשתמש בהם עבור חיפוי של קירות חיצוניים.
  2. לוחות צמנטבורד מיוצרים מראש במידה הרצויה, מה שמאפשר שימוש מיידי בהם. אין צורך לחתוך אותם והם בעצם ניתנים להרכבה במהירות. ניתן גם לבחור מראש את עובי הלוח ואם יש צורך, להזמין אפילו חיתוכים מיוחדים – הכל בהתאמה למבנה אליו הם מיועדים.
  3. ניתן להרכיב חיפויים על הלוחות עצמם, למשל הרכבת קרמיקות.

הלוחות המיוחדים הללו מכילים כמה וכמה חומרי גלם שונים, כאשר לרוב מדובר בכמויות של מלט, חול, זכוכית ועוד. התערובת מייצרת דחיסות ועמידות, מה שמאפשר את כל השימושים שפורטו.

האם המוצר משמש רק לחלקים פנימיים של מבנים?

על אף העובדה שלא מדובר בקיר העשוי לבנים, מלט ובטון, צמנט בורד לא יכול להיפגע מחשיפה לחומרים כמו מים או מחשיפה לשמש וחום. התכונה הזו הופכת אותו לאידיאלי לחיפויים של קירות חיצוניים, זאת בניגוד לגבס, כאמור. הלוחות הללו שימושיים הן בעיצוב פנימי של בית והן לחידוש חיצוני שלו. היכולת ליהנות ממנו בכמה מובנים, הופכת אותו למבוקש בהקמה ראשונית של בתים חדשים ומשרדים, כמו גם במצבים שבהם מעוניינים לחדש מבנה קיים.