מצברים – מה צריך לדעת?

עבור רבים מאיתנו, בוודאי מי שאיננו מתמחה בכלי רכב, הרי שהמצבר הוא עוד מרכיב שנמצא בפגוש, ויש לו חלק בכך שאנחנו יכולים לנהוג על הרכב וסביר להניח שאנחנו לא נתייחס אליו עד שנגלה יום אחד שהרכב לא מתניע ואז נגלה שהוא פשוט ריק.

אך מי שמתעסק בעולם של מצברים יודע שזה לא כזה פשוט. אומנם נכון, שמרבית הזמן אנחנו לא אמורים להתעסק איתו, להבדיל נניח ממה שקורה במחוג הדלק שמורה לנו אם צריך למלא או לא, וכן במרכיבים אחרים ברכב, שהם יותר גלויים ואנחנו חשופים למה שמתרחש איתם.

מי שמתעסק בעולם של מצברים יודע שקיימים דברים מסוימים שצריך לשים לב, בין אם זה אומר שאנחנו צריכים להתייחס אליהם כבעלי הרכב ובין אם זה אומר שאנשי המקצוע צריכים להתייחס ולשים לב אליהם. 

לפני שנסביר כמה הבדלים בין סוגי המצברים שקיימים בשוק, חשוב לומר, כשאנחנו ניגשים לקנות מצבר, עלינו לעשות את זה אך ורק אצל איש מקצוע, עלינו לעשות את זה אך ורק בחנות מקצועית ולא בכל חנות. יש מגוון רחב של חנויות שמוכרות מצברים לכלי רכב וכן מוסכים שמוכרים אותם ללקוחות שלהם. כמו כן אנחנו צריכים לזכור שלכל רכב יש מצבר שמתאים עבורו.

מה ההבדלים בין המצברים השונים

אנחנו יכולים למצוא מספר מצברים שיש ביניהם הבדלים, למשל מצבר מים שצריך למלא אותו מעת לעת במים מזוקקים לעומת מצבר יבש, שהוא אטום לגמרי ואיננו מאבד נוזלים. אחת לשנה יש לבדוק אם צריך להוסיף נוזל (מים מזוקקים).

כמו כן, אנחנו יכולים למצוא הבדלים בין מצבר חדש למצבר משומש. מצבר חדש או כזה שלא נעשה בו שום שימוש. מגיע עם תעודת אחריות וארוז היטב. מצבר משומש, הוא כזה שנעשה בו שימוש ומילאו אותו מחדש על מנת שיהיה ניתן להשתמש בו שוב.

צריך לומר, אורך חייו של מצבר נע בין שלוש לארבע שנים. עם זאת, אנחנו יכולים למצוא מצברים שעובדים הרבה יותר זמן. זה תלוי בתחזוקה שלו, כמות הקילומטרז' שהרכב עושה בשנה, ואופי המנוע של הרכב.