מערכת סולארית עלות ההתקנה אל מול החיסכון

בשנים האחרונות ניתן לראות מגמת עלייה בכמות האנשים שבוחרים להתקין מערכת סולארית בבית הפרטי שלהם או בבית העסק שלהם. מדובר על אחד הפתרונות המשתלמים ביותר הן למי שרוצה לחסוך בחשבון החשמל החודשי שלו, והן למי שחשוב לו לשמור על כדור הארץ עבור הדורות הבאים. אנחנו חיים היום בכוכב שמשאבי הטבע הטבעיים שלו מנוצלים עד תום. בקצב הנוכחי, מדובר על מצב שלא יוכל להימשך עוד הרבה, לכן חשוב כבר היום לקחת את הצעדים הנחוצים במטרה להוריד את התלות שלנו במקורות אנרגיה מזהמים. הדבר נכון פי כמה וכמה, כאשר מדובר על מדינה שטופת שמש כגון ישראל. אין שום סיבה שלא ננצל את קרינת השמש לצורכי החשמל הביתיים והעסקיים שלנו. הבעיה היחידה בכל התהליך, היא העלות הגבוהה יחסית של התקנת המערכת הסולארית.

מערכת סולארית


מערכת סולארית – האם משתלם בכלל להתקין אותה?

קודם כל, יש לומר בצורה ישירה כי עלות ההתקנה הינה משמעותית ויכולה לנוע בין 35,000 ₪ לבין 120,000 ₪, בהתאם לגודל המערכת, הנסיבות בשטח וכדומה. חשוב להבין את כל עניין הנצילות של המערכת, היות ומערכות זולות מכילות פאנלים פחות איכותיים אשר רמת הנצילות שלהם נמוכה במיוחד. במילים אחרות, רוב קרינת השמש מתבזבזת ואינה מומרת כלל לאנרגיה חשמלית. לעומת זאת, פאנלים יקרים יותר בעלי רמת נצילות גבוהה יותר, יאפשרו החזר מהיר יותר של ההוצאה הראשונית, ויהפכו את כל העניין להרבה יותר רווחי. כמו כן, חשוב להתחשב גם בגודל של המערכת, היות ובמצב שבו רוכשים כמות גדולה של פאנלים, המחיר של כל פאנל יהיה זול יותר. בשנים האחרונות ניתן לראות מגמת ירידה כללית במחירי המערכת, היות והטכנולוגיה משתכללת, פס הייצור הופך ליעיל יותר והמחירים יורדים. כמו כן, הליכים ביורוקרטיים מיגעים התבטלו, המיסים על הקמת המערכת התבטלו וכל התהליך הופך לפשוט ומשתלם יותר.

לסיכום, אומנם עלות ההתקנה של מערכת סולארית נחשבת ליקרה יחסית, אך מדובר ללא ספק השקעה לטווח הרחוק. אורך החיים של המערכת הינו 25 שנים, כאשר החזר ההשקעה הראשונית מתרחש כבר לאחר 6 –8 שנים מיום ההתקנה. לאחר מכן ניתן לבטל לחלוטין את התלות בחברת החשמל.

מידע נוסף תוכלו למצוא באתר https://volta.solar/