מיגון חדר קיים

כיום התקנים מחייבים בעת בניית בית לכלול מרחב מוגן, ממ"ד, כך שבעת הצורך ניתן להיות מוגנים. עם זאת, גם אנשים שרוכשים דירה ישנה או שגרים בדירה ישנה מבקשים לחוש מוגנים, ועל כן טוב לדעת שניתן לייעד חדר קיים עבור מרחב מוגן, וזאת באמצעות מיגון חדר קיים.

מיגון חדר קיים

אודות השיטה

כיצד מבצעים זאת? נכון להיום השיטה הרווחת עושה שימוש בפלטות פלדה. כיצד ניתן להרכיבן? ובכן יש לפרק את הריצוף שצמוד מסביב לחדר, ולהניח את אותן פלטות מקו הרצפה ועד גובה התקרה. בנוסף כמובן שגם יש להחליף את הדלת ואת החלון לסוג עמיד בפני הדף ויש לוודא שהפתיחה נעשית אל תוך החדר. מכאן שכפי שניתן להבין אין צורך להפוך את כל הבית לאתר בנייה, אלא באמצעות כמה צעדים פשוטים ניתן להפוך חדר קיים לאזור מוגן ואפילו מדובר בזמן עבדה יחסית קצר – לא יותר משבועיים עבודה.

מיגון חדר קיים

דגשים חשובים

מה עושים אם הבית כולו עשוי מבנייה קלה? ובכן אין צורך לוותר על הפיכת חדר קיים למוגן, אך במקרה זה יש להשקיע מעט יותר, משמע גם יש למגן את התקרה. מה עוד ראוי לדעת? שאם אין הסכמה של כלל דיירי הבניין לבנות מקלט, פתרון זה אידאלי, וזאת כי אז אין צורך בהסכמת הכלל ואף אין צורך באישורים או בהיתרים הנדסיים. כמו כן מדובר בצעד חכם עבור השבחת הנכס, וזאת כי כיום מי שעומד לרכוש בית מחפש בין היתר מענה בצורת ממ"ד, ועל כן בית שמכיל חדר ממוגן מהווה יתרון יחסי לעומת מגוון דירות אחרות.

קהל יעד

מבחינת גודל החדר יש לקחת בחשבון שיש מוצרים שמצריכים מכל צד לאבד 8 ס"מ, אך למעט שינוי זה, הכול נראה כרגיל, אפילו ניתן להחזיר את המזגן ואת התאורה לנקודה הרצויה ואם מעדיפים ניתן להתקין רצפת פרקט, ולו על מנת לייצר אווירה חמימה, ביתית ובטוחה. מכאן מי שאינו גר בבית חדש שכולל ממ"ד ואינו שש לרדת למקלט הציבורי, צריך לשקול מענה מעין זה, ולו עבור השקט הנפשי ומענה אמתי בעת הצורך.