מה צריך להכין לקראת תביעה לגמלת סיעוד?

אם אתם או מישהו מבני המשפחה שלכם הפך לסיעודי, משמע: אדם שאינו יכול להתנייד, לקום, לאכול או להתלבש באופן עצמאי – חשוב שתדעו כי אתם זכאים לגמלת סיעוד. גמלה זאת, היא מענק רב פעמי שמוקצה לאדם הזקוק לו מהביטוח הלאומי, בעוד שהגמלה מתאימה לאנשים בני 60 ומעלה, אשר הוכיחו כי הם זקוקים למענק.

חיינו הדינאמיים, מובילים לכך שעם תהליכי ההזדקנות, חלות בעיות פיזיות או רגשיות, שונות, כמו גם שרבים המבוגרים אשר תלויים בזולתם, כדי לתפקד בחיי היום יום.

אבל מה כוללת גמלת סיעוד?

גמלה כזאת אשר נקבעה בחוק הסיעוד בשנת 1988 על ידי מדינת ישראל, מוענקת למבוטחים, מהמוסד לביטוח לאומי והיא כוללת תשלומים חודשיים עבור יחידים או זוגות אשר זקוקים לסיוע בחיי היום יום. הקצבה נקבעת על פי הכנסתם של המבוטחים, בעוד שישנה גמלה שכוללת שירותי סיעוד, וזאת על ידי סיוע של מטפלים צמודים.

מה צריך להכין כל מנת להגיש תביעה לביטוח הלאומי?

כדי למצות את הזכויות שלכם, רצוי להגיש (ויפה שעה אחד קודם), תביעה למוסד לביטוח לאומי, תוך הורדת טפסים דרך האתר של הביטוח הלאומי או מילוי טפסים און ליין. אם אתם אלה שזקוקים לגמלה, נסו לקבל סיוע מקרוב או בן משפחה בעת מילוי הטפסים. את הטפסים ניתן לשלוח און ליין, או להגיש בסניף של הביטוח הקרוב למקום מגוריכם.

בעת מילוי הטפסים והגשת התביעה, תצטרכו להוכיח כי אכן ישנה בעיה של ניידות, קימה, הליכה, היגיינה, האכלה ועוד, תוך קבלת חוות דעת מרופא מומחה. כדי לקבל את הגמלה: יגיע במרבית המקרים עובד סוציאלי של הביטוח הלאומי אל ביתו של המבוטח, וזאת כדי לאבחן את מצבו ובכך להעניק את הגמלה הדרושה.

במידה ואינכם מצליחים למצות את הזכויות שלכם, חשוב לבחור עורך דין המומחה בתביעות סיעוד וביטוח על מנת שזה יגיש עבורכם את כלל הטפסים והמסמכים, כמו גם ייצג אתכם מול הביטוח הלאומי. כל זאת כדי שתוכלו לקבל את השירותים והתקציב הדרושים לכם לשיפור איכות החיים.