מה זה בדיוק הסכם ממון?

הסכם ממון הוא מסמך שנערך לרוב בין בני זוג בשלבים שונים בחיים. מסמך זה נועד להבטיח לבני הזוג כי הזכויות שלהם בנוגע לרכוש האישי ישמרו במסגרת הנישואין שלהם. כך שאם אחד מבני הזוג מביא עמו רכוש רב, נכסים, עסק פעיל וכדומה, הוא יכול להגן עליהם ולשמור עליהם רשומים תחת שמו. וגם אם הזוגיות תגיע לידי משבר – הוא לא יינזק מבחינה ממונית. כיוון שכל העסק הממוני מפורט בהסכם והוא נועד להבטיח כי נושא הכספים לא יושפע בצורה ישירה מהנישואין.

למה זה חשוב?

בני זוג שכורתים ביניהם ברית נישואין יוצאים לדרך משותפת. הם אמנם מקווים כי הזוגיות תפרח ותשגשג, אבל כולנו יודעים שלא תמיד זה אכן קורה. וכולנו מכירים סביבנו בני זוג רבים אשר ביום מן הימים חתמו את תקופת הנישואין עם גירושין. כדי למנוע מצבים בהם הגירושין יהיו כרוכים בוויכוחים וחילוקי דעות בעניין הכסף, כדאי לערוך הסכם ממון לפני הנישואין. ההסכם יכלול פרטים שונים בעניין הכספים וכן פירוט מלא של כל הרכוש של כל אחד מבני הזוג.

חתימת עו"ד

כדי לתת למסמך תוקף משפטי עליו להיות חתום על ידי עורך דין. במידה והוא חתום הוא יהיה קביל מבחינה משפטית. אך מעבר לכך חשוב לדעת כי לא כל אחד יודע מה חשוב לכתוב ועל מה מן הראוי להסכים או לא להסכים. לכן ההמלצה היא לפנות אל עורך דין מומחה בתחום אשר מתעסק עם הסכמי ממון בין בני זוג. הוא יוכל להנחות את בני הזוג לעריכת מסמך מקצועי ומדויק אשר יכלול את כל הסעיפים הנחוצים.

אווירה, הבנה, שיתוף פעולה

חשוב להבין כי המסמך נערך מתוך אווירה נעימה ואופטימית. אמנם לוקחים בחשבון מצבים לא נעימים של פרידה, אבל זה ממש כמו כל ביטוח בו יש התייחסות למקרים של מוות או פגיעה חמורה. כולנו מקווים שהקשר ימשיך לפרוח וההסכם לא בא לערער או לפגוע בו. להיפך, הוא נועד לאפשר לכם להמשיך להדק קשרים בלי לחשוש לגורל הפיננסי ולרכוש האישי של כל אחד מכם.

אולי יעניין אותך גם הסכם ממון על דירה לפני הנישואין