הבעל לא משלם מזונות – מה עושים?

יש יותר ויותר ילדים בישראל אשר גרים להורים גרושים וניתן לומר כי זה ממש לא מצב מוזר לראות שיש
משפחות אשר מחליטות לפרק את החבילה. אך על אף העובדה שגירושין הם דבר נפוץ מאוד בישראל ניתן לומר כי זה דבר לא פחות נפוץ לראות גברים (וגם נשים) אשר לא משלמים את דמי המזונות שלהם. עליכם להבין כי דמי המזונות הם לא סתם סכום שנקבע אלא זה סכום אשר נועד לכלכל את הילדים שלכם ולאפשר להם לחיות את חייהם בצורה נאותה ולאפשר להם להתקיים בכבוד. כך ילד אשר לא מקבל את דמי המזונות שלו הוא ילד אשר יתקשה לנהל את חייו בצורה הטובה ביותר והדבר יפגע בו לא רק מבחינה כלכלית אלא גם מבחינה רגשית. על כן אם הבעל לא משלם מזונות אתם ממש לא צריכים להשלים עם זה ועליכם לפנות אל בית המשפט שיטפל בנושא זה.

האם כל עורך דין יכול לסייע לנו בתביעת מזונות?

עליכם להבין כי הדרך היחידה להכריח את הבעל לשלם מזונות היא לפנות אל בית המשפט, אך לא לייצג את
עצמכם בבית המשפט אלא לפנות אל עורך דין משפחה אשר ייצג אתכם. על רקע זה אנו חייבים לציין כי לא כל עורך דין יכול לייצג אתכם בבית המשפט ועליכם לפנות אל עורך דין לענייני משפחה. עליכם להבין כי יש דינים מיוחדים לענייני משפחה ויש הלכות רבות בתחום זה. לכן עורך דין אשר עוסק בתחום הוא עורך דין אשר לא יידע כיצד לסייע לכם והוא יתקשה לעזור לכם ועל כך אתם חייבים לחשוב.

האם כדאי לנו להופיע בבית דין לענייני משפחה או בבית דין רבני?

אנו חייבים לציין כי השאלה האם להופיע בבית דין לענייני משפחה או בבית דין רבני תלויה מאוד במצב הפרטני שלכם ואין כאן תשובה מספר לימוד. על כן אתם צריכים לפנות אל עורך דין להציג לו את התיק שלכם והוא ידע היכן הכי כדאי להופיע. ככל שהעורך דין יהיה יותר טוב כך ההחלטה שלו תהיה יותר טובה וזהו משהו שאתם צריכים לחשוב עליו.