אגרנות כפייתית-סיפור חיים בגוף ראשון

"לאורך כל חיי נהגתי לשמור על פריטי רכוש שונים אותם רכשתי במיטב כספי" מספר לנו אלי (שם בדוי), גבר בשנות ה-50 לחייו מאזור מרכז הארץ. "הסביבה הקרובה אליי תמיד העירה לי על כך שאני נוהג לאסוף חפצים ופריטי רכוש באופן אובססיבי, ונטיית האגרנות שהלכה והתפתחה אצלי עם השנים  היא זו שהובילה בין היתר לגירושיי לפני מספר שנים. מאז הגירושין אני מתגורר בדירה מושכרת בת שלושה חדרים באזור המרכז, ולפני מספר חודשים קיבלתי מכתב התראה מעורך הדין של בעל הדירה ובמסגרתו נדרשתי לפנות את הדירה על כל תכולתה תוך 14 יום.

פינוי רהיטים

בימים שלאחר קבלת המכתב עוד ניסיתי לשכנע את בעל הדירה לכך שאסדר את תשתיות הדירה שנהרסו עקב פריטי האגרנות הרבים המאוחסנים בשטח הדירה, אך לאחר שהבנתי שאין לי עם מי לדבר החלטתי לפנות לשירותי פינוי דירה של חברת מומחה פינוי דירה. את שי, בעלי החברה הכרתי בזמן שהתגרשתי מאישתי, והוא זה אשר ביצע בעבורה את הליך פינוי תכולת האגרנות שהייתה מאוחסנת בדירה שהייתה בבעלות משותפת שלי ושלה. הסברתי לשי את המצב אליו נקלעתי והוא הגיע לביתי מספר שעות לאחר שפניתי אליו בשיחת טלפון.

בסיור אותו ערך שי בדירה הוא הסביר לי על מורכבות הפינוי ועל כך שהדירה זקוקה למספר פעולות חיטוי וניקוי על מנת להעמיד אותה במצב ראוי למגורים עבור בעל הדירה. אפשרתי לשי לשוחח עם בעלי הדירה והוא פירט בפניו את הפעולות אותן הוא יבצע בשטח הדירה עם סיום הליך פינוי תכולת האגרנות משטח הדירה.

פעולות הפינוי התבצעו שלושה ימים לאחר ששי ביקר בדירה, ותוך מספר שעות הדירה התחילה לקבל צורה של סביבה ראויה למגורים. במהלך עבודות הפינוי, בעל הדירה נכח במקום, ולאורך כך התהליך הוא התפעל מהמיומנות והמקצועיות של שי ואנשי הצוות שעבדו איתו. את רוב פריטי האגרנות הסכמתי להעביר לאתרי פסולת ומחזור, כאשר חלק קטן מהפריטים עברו יחד איתי לדירת המגורים החדשה שנמצאת לא הרחק מהדירה הקודמת. בדירה החדשה, שי ארגן לי מדפי אחסון בכל אחד מקירות הדירה, וזאת לצרכי אחסון מסודר של פריטי האגרנות".